کتاب جامعۀ انتزاعی

The Abstract Society
کد کتاب : 42420
مترجم :
شابک : 978-6004056267
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 234
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1972
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب جامعۀ انتزاعی اثر آنتون زایدرولد

جامعه مفهومی انتزاعی است. انتزاع نیز یک فرایند اجتماعی و مادی است. جامعه نیز به طور فزاینده ای انتزاعی می شود. چندین روش اساسی وجود دارد که با توجه به آنها انتزاع در جامعه شناسی مفهومی حیاتی است.
کتاب جامعه ی انتزاعی: تحلیل فرهنگی از زمانه ی ما یک رساله ی جامعه شناختی انتزاعی از 1970 است که توسط آنتون زایدرفلت نوشته شده است. این کتاب جایگاهی متامدرن به جامعه شناسی انتزاعی کنونی می بخشد. مسئله ، همانطور که فرموله شده ، این است که جامعه انتزاعی است - بیش از حد انتزاعی. جامعه با تقسیم بندی کثرت گرایانه در ساختار نهادی خود و تقسیم علوم ، از میان عوامل دیگر ، انتزاع می شود. این انتزاع مشکل پیچیدگی فزاینده ای را ایجاد می کند. و این که چنین کتابی در سال 1970 منتشر شده است بسیار خارق العاده است! فقط تصور کنید امروز کجا هستیم. در بررسی کتاب جامعه ی انتزاعی آن را "سهم جدی" در جامعه شناسی و مطالعه ی بیگانگی می خوانند.از نظر بسیاری از جامعه شناسان این کتاب یک جواهر نادیده گرفته شده است. کتاب جامعه ی انتزاعی از طریق انتقاد، به گریزان ترین تهدید برای جامعه اشاره می کند - خود جامعه، از طریق ماشینی شدنش.
کتاب جامعه ی انتزاعی: تحلیل فرهنگی از زمانه ی ما را محمود عبدالله زاده ترجمه کرده است. این کتاب توسط نشر ثالث منتشر شده است.

کتاب جامعۀ انتزاعی

آنتون زایدرولد
آنتون زایدرولد (Anton C. Zijderveld) (متولد: 21 نوامبر 1937 ، مالانگ ، اندونزی) استاد برجسته جامعه شناسی عمومی در دانشگاه اراسموس، روتردام است. وی مدت کوتاهی در ایالات متحده و کانادا تدریس کرد. از جمله انتشارات وی می توان به "انجمن انتزاعی"، "درباره کلیشه ها" و "واقعیت در شیشه ای" اشاره کرد.