کتاب خالصانه خوب بودن

On Being Nice
جستارهایی برای زندگی
کد کتاب : 42540
مترجم :
شابک : 978-6229558768
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب خالصانه خوب بودن اثر مدرسه زندگی

"خالصانه خوب بودن" جستارهایی برای زندگی را از موسسه ی "مدرسه زندگی" در بردارد که "پروانه خدابنده لو" آن را به فارسی بازگردانی کرده است. اکثر کتاب هایی که در صدد ایجاد تحول هستند، به دنبال ثروتمندتر یا لاغرتر شدن ما هستند. این کتاب می خواهد به ما کمک کند که "خالصانه خوب بودن" را بیاموزیم: یعنی کمتر تحریک پذیر و عصبی باشیم ، صبورتر ، شنونده تر، گرمتر و به طور کلی خوب تر باشیم.
خوب بودن ممکن است جذابیت فوری پول یا شهرت را نداشته باشد ، اما با این وجود یکی از خصایص مهم زندگی است و ما آن را به ضرر خود نادیده می گیریم. این کتاب راهنمایی به سمت چشم انداز زیبایی های ناشناخته است و ما را به تدریج پیرامون موضوعات بنیادی این خصلت فراموش شده هدایت می کند. ما یاد می گیریم که چگونه نیکوکار، بخشنده، طبیعی و اطمینان بخش باشیم. یاد می گیریم که خوبی با قدرت سازگار است و به هیچ وجه شاخصی از ساده لوحی نیست. شایسته است که خوبی و نیکوکاری به عنوان یکی از بالاترین دستاوردهای بشری شناخته شود.
کتاب های زیادی وجود ندارد که درباره ایده "خوب" بودن و نقاط قوت و ضعف آن نوشته شده باشد ، و این که چرا خوبی چیزی است که همیشه به عنوان یک ویژگی خوشایند مورد توجه قرار نمی گیرد. "مدرسه زندگی" در مورد جنبه های مختلف خوبی، چرا هنوز باید به دنبالش بگردیم و آن را فراموش نکنیم و اینکه چگونه می تواند یک نقطه قوت باشد بحث می کنند. در مجموع، "خالصانه خوب بودن" مطالعه ای دلپذیر است و بینش عمیق تری در برخی از اقدامات ما ارائه می کند.

کتاب خالصانه خوب بودن

مدرسه زندگی
مدرسه زندگی یک مؤسسه آموزشی با تمرکز بر زندگی بهتر و عاقلانه تر است. این مؤسسه در سال ۲۰۰۸ در لندن (شعبه اصلی)، آمستردام، برلین، استانبول، ملبورن، پاریس و سیدنی شروع به کار کرد. این مدرسه برنامه و خدمات متفاوتی را پیشنهاد می‌دهد؛ منجمله پیدا کردن شغل مورد رضایت، بهبود در روابط، دست یافتن به خونسردی، درک بهتر جهان. مدرسه همچنین خدماتی چون روان‌درمانی و فروشگاه حضوری را نیز ارائه می‌کند.
قسمت هایی از کتاب خالصانه خوب بودن (لذت متن)
افراد حقیقتا بخشنده با بلندنظری شان حسی را منتقل می کنند که گویی آن ها نیز نیازمند بخشش هستند. نه اکنون و نه در این حوزه، بلکه در حوزه های دیگر. آن ها می دانند که حق به جانب بودن صرفا نتیجهٔ حافظه ای پر اشکال است. حق به جانب بودن یعنی اینکه در عین خوب و محق بودن نتوانی به ذهن بسپاری که زمانی عمیقا و بی تردید خطاکار بوده ای. بخشندگی به ما یادآوری می کند که هنوز در میان رذیلت های دیگران چه فضیلت هایی ممکن است وجود داشته باشد. بخشندگی به ذهن می سپارد که اگر کسی خسته و درمانده شد، احتمالا در معرض بروز رفتار منزجرکننده است. بخشندگان می دانند که وقتی کسی دارد فریادهای توهین آمیز می کشد، اغلب احساسات حقیقی نهفته اش را آشکار نمی کند: او به این دلیل می کوشد تا به دیگران صدمه بزند که احساس می کند خودش اغلب توسط فردی دیگر آسیب دیده است. فردی که قدرت تلافی کردنش را نداشته است.