کتاب داستانهای شکسپیر

Collection Stories of William Shakespeare
کد کتاب : 4262
مترجم :

شابک : 9789643073992
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 960
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

داستان های شکسپیر
Collection Stories Of William Shakespeare
کد کتاب : 4230
مترجم :

شابک : 9789642132676
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 370
سال انتشار شمسی : 1394
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب داستانهای شکسپیر اثر ویلیام شکسپیر

کتاب داستانهای شکسپیر مجموعه 1907 است که توسط E. Nesbit با هدف سرگرم کردن خوانندگان جوان و گفتن نمایشنامه های ویلیام شکسپیر به گونه ای قابل درک است که منتشر شده است.
این کتاب شامل بیوگرافی مختصر شکسپیر ، راهنمای تلفظ برخی از نام های دشوارتر و لیستی از نقل قول های معروف است که به ترتیب موضوع تنظیم شده.

این یک معرفی عالی برای شکسپیر برای بچه ها است! آنها داستانهای اصلی را در قالبی آسان برای بچه ها تعریف می کنند که با بزرگتر شدن آنها درک بهتری از اصل دارند. کودکان خصوصا از خود راضی خواهند بود که می توانستند بگویند یک داستان شکسپیر را خوانده اند و می توانند در مورد طرحهای اصلی این آثار کلاسیک با والدین یا سایر بزرگسالان بحث کنند.
این بازخوانی های عالی پر از درام دیوانه وار و بسیار خنده دار است. تمام دسیسه ها ، شوخ طبعی ها و هیجان های نمایش های اصلی در آن گنجانده شده است. در داستانهای کاملا خنده دار و پر از کارهای هنری بی پروا (می بینید که هنرمند تونی راس با طراحی شخصیت های معروف Shakey بسیار سرگرم کننده بود.) همه در یک مجموعه زیبا عرضه شده است.

کتاب داستانهای شکسپیر

ویلیام شکسپیر
ویلیام شکسپیر، زاده ی سال 1564 و درگذشته ی سال 1616 میلادی، شاعر و نمایشنامه نویس انگلیسی بود. بسیاری او را بزرگترین نویسنده در زبان انگلیسی دانسته اند.شکسپیر در 26 آوریل 1564 در شهر استراتفورد در انگلستان غسل تعمید داده شد. شهرت او به عنوان شاعر، نویسنده، بازیگر و نمایشنامه نویس منحصر به فرد است و برخی او را بزرگترین نمایشنامه نویس تاریخ می دانند. با این حال، بسیاری از حقایق زندگی او مبهم است. پدرش از صاحب منصبان دیوانی بود که گویا بعدها با مشکلات مالی مواجه شد و مادرش، فرزند زمین داری نسبتا...
قسمت هایی از کتاب داستانهای شکسپیر (لذت متن)
در یکی از دریاها جزیره ای بود که ساکنین آن تنها دو تن بودند، پیرمردی به نام پرسپرو که دختری داشت جوان و بسیار زیبا به نام میراندا. وقتی دختر به این جزیره پا نهاد به قدری خردسال بود که در ذهنش جز تصویر پدر، تصویر دیگری مرتسم نبود. پدر و دختر در سردابه ای از سنگ می زیستند. این سردابه دارای چند اتاق مجزا بود که یکی از آن ها را پرسپرو اتاق مطالعه خود می نامید. در آن روزگار سحر و جادو، مورد توجه فراوان مردم بود و پرسپرو کتاب های خود را که اکثرا درباره سحر و جادو بود، در این اتاق نگاه داری می کرد. معرفت او در این رشته برایش بسیار سودمند گردیده بود، واقعه شگفت انگیزی پرسپرو را به این جزیره افکند.

این جزیره به وسیله جادوگری به نام سیکوراکس. که مدت کمی پیش از ورود پرسپرو در این جزیره مرده بود، طلسم شده بود. پرسپرو در پرتو معرفت خود، بسیاری از پریان پاک خویی را که به علت عدم پذیرش فرامین شیطانی سیکوراکس در تنه درختان زندانی شده بودند آزاد کرد. در رأس این پریان اریل قرار داشت. اریل پسرکی بود مبرّا از شرارت و ناپاکی، تنها به شکنجه غول زشت رویی که کالی بان نام داشت شوق بسیار نشان می داد. کالی بان فرزند سیکوراکس بود و از همین روی اریل به او کینه می ورزید. کالی بان را پرسپرو در جنگلی یافت. موجودی شگفت و غیرطبیعی بود و از نظر شکل به بوزینه بیشتر شباهت داشت تا به انسان. پرسپرو او را به غار خود آورد و به او سخنوری آموخت، ولی سرشت ناپاکی که از سیکوراکس به ارث برده بود مانع از آن بود که مطالب سودبخش و نیکو بیاموزد: از این روی چون برده ای به کار گرفته شد و حمل هیزم و دشوارترین کارها به او محول گردید، و اریل مأمور بود که او را به این کارها وادارد.

هنگامی که کالی بان تنبلی می کرد و به کار خود توجه نمی نمود، اریل (که هیچ کس جز پرسپرو او را نمی دید) آهسته نزدیک می شد و او را نیشگون می گرفت، و گاهی او را به درون لجن زاری واژگون می کرد، و سپس با قیافه بوزینه ای در برابر او آشکار می گردید و به او دهن کجی می نمود. بعد با شتاب به شکل خارپشتی در می آمد و در رهگذر کالی بان واژگون می نشست. کالی بان می ترسید که خارهای خارپشت در پاهای عریانش فرو رود.