کتاب الفبای لازاروس

Lazarus alphabet
کد کتاب : 43792
شابک : 978-6003676657
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب الفبای لازاروس اثر هادی تقی زاده

حرکت از جهل به آگاهی و دوباره بازگشت به جهل، ممکن است بهترین توصیف برای تاریخ بشریت باشد. چنین سفری الهام بخش "الفبای لازاروس" از "هادی تقی زاده" بود. شاید آفرینش این اثر شبیه منطق الطیرعطار باشد؛ یعنی همچون عملکرد زمان در حرکت گیتی. در حقیقت، او به دنبال دستیابی به تعادل بین جهل و آگاهی است، که از آن به عنوان علم یاد می شود. سحر و جادو نیز عملکردی مشابه دارد با این تفاوت که سوی دیگر این بازی است. در نتیجه ، یک ساختار سرکش و یک زبان جدید در این میان کشف می شود. قرنطینه که توفیقی اجباری برای "هادی تقی زاده" بوده، به "الفبای لازاروس" منجر می شود که نتیجه ی بازی بزرگ زندگی است و سرشار از عناصر طنزآمیز این مخمصه ی وحشتناک است.
موجودی فرازمینی و بیگانه، مکانیکی که از سوی ماشین ها به عنوان پیامبر آن ها انتخاب شده، شاعری که وقتی شعرهایش را می خواند، باران می گیرد، سگی که اخیرا زبان گشوده و سخن می گوید و شوریدگان دیگری از این دست، همه از عناصر مختلف داستان "الفبای لازاروس" به قلم "هادی تقی زاده" هستند. "الفبای لازاروس" یک داستان آخرالزمانی است. روایت در زمانی اتفاق می افتد که جهان به طور چشمگیری تغییر کرده است و توسط یک دیوار به شمال و جنوب تقسیم شده است. جنگ بر سر آب شروع شده است و دولت های تمامیت خواه و استبدادی در اشکال مختلف در بخش های جنوبی و شمالی کشور وجود دارند. در این سناریو، مردی از آسمان ظاهر می شود و گروهی از مردم را گرد هم می آورد تا به مکانی که جنگ آخرالزمانی در آن به وقوع می پیوندد، سفر کنند. چندین داستان فرعی و خرده روایت در طول اثر وجود دارد که همه ی آن ها با طرح اصلی رمان پیوند دارند.

کتاب الفبای لازاروس

هادی تقی زاده
هادی تقی‌زاده متولد سال 1349، نویسنده و پژوهشگر تاریخی است. از او سه کتاب به نام های "فشار آب بر دنیای عجیب دلکو"، "گراف گربه" و "باواریا و چند داستان دیگر" منتشر شده است.رمان "گراف گربه" تقی‌زاده در سال 1391 بهترین رمان متفاوت سال شد و جایزه مهرگان ادب را نیز گرفت. او در این کتاب 65 خرده داستان فرعی را در کنار روایت اصلی پیش ‌برده و با ترکیب فضای افسانه‌های پریان، داستان‌های علمی تخیلی و وقایع سده اخیر، واقعه چرنوبیل و خلق شخصیت‌هایی منحصر به فرد، خواننده را با ...
قسمت هایی از کتاب الفبای لازاروس (لذت متن)
در جنگ های چهارم، جهنم روی زمین آمده بود. آن قدر گرم بود که شغال ها در دشت یکی یکی آتش می گرفتند. شاید ضرب المثل شغال های آتش گرفته از همان روزها سر زبان ها افتاده بود. گروهبان ترکمان شش روز گم شده بود. وقتی سروکله اش پیدا شد، با خودش تانکری مملو از خون و ادرار آورده بود.» ماجرا ازاین قرار بود که او در یک کمین صبحگاهی پنجاه و سه سرباز دشمن را اسیر کرده بود. آنها را به تانکر بسته بود تا محموله ی ارزشمندش را بکشند و بیاورند. کاری که سگ های سورتمه کش می کنند. اسیران ناتوان را می کشت و خونشان را می ریخت درون تانکر. تا رسیدن به سنگرهای خودی فقط سیصد و شصت لیتر خون و ادرار جمع کرده بود و از شمار اسرا فقط هفت نفر باقی مانده بودند. آن تانکر و آب بازیافتی اش جان یک گردان را از مرگ نجات داد. همین قضیه باعث شد تا به «اکبر ترکمان» لقب «برده سوار اول» را بدهند.