کتاب کوچک زیباست

Small Is Beautiful
کد کتاب : 44204
مترجم :
شابک : 978-9641216612
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 248
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1973
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : ---

برنده جایزه اروپا برای مقاله چارلز ویلون سال 1976

معرفی کتاب کوچک زیباست اثر ارنست اف شوماخر

سیستم اقتصادی ما چگونه بر نحوه ی زندگی ما تأثیر می گذارد؟ آیا به راستی بر آنچه ما واقعا به آن اهمیت می دهیم تأثیر می گذارد؟

ارنست اف شوماخر اقتصاددان دانشگاه آکسفورد، مطالعه ی روشنگرانه ای در مورد سیستم اقتصادی ما و هدف آن ارائه می دهد و وضعیت فعلی و افسار گسیخته مصرف گرایی در جامعه ی را به چالش می کشد. کتاب کوچک زیباست با ارائه ی پیامی حیاتی برای دنیای مدرن که در تلاش برای متعادل کردن رشد اقتصادی با هزینه های انسانی جهانی شدن است، یک مورد انقلابی و در عین حال قابل دوام برای اقتصاد بر اساس نیازهای جوامع و نه شرکت ها مطرح می کند. کتاب کوچک زیبا است: اقتصاد با ابعاد انسانی ، اهمیت مردم و جامعه را یادآور می کند و به ما بینش می دهد تا اقتصاد را از چنین زاویه ای ببینیم. کتاب مجموعه ای از مقالات است که در سال 1973 توسط اقتصاددان آلمانی الاصل بریتانیایی منتشر شده است. عنوان «کوچک زیباست» برگرفته از اصلی است که توسط معلم شوماخر، لئوپولد کوهر [1] (1909-1994) حمایت می‌شود و فناوری‌ها، سیاست‌ها و سیاست‌های کوچک و مناسب را به عنوان جایگزینی برتر برای اخلاق اصلی «بزرگ‌تر، بهتر است» پیش می‌برد.

همپوشانی نیروهای محیطی، اجتماعی، و اقتصادی مانند بحران انرژی در سال 1973 و رواج مفهوم جهانی شدن، کمک کرد تا اندیشه های شوماخر در کتاب کوچک زیباست در طول دهه 1970 مخاطبان بیشتری به سمت خود جذب کند. در سال 1995، مجله ی ادبی تایمز، کوچک زیباست را در میان 100 کتاب تأثیرگذار منتشر شده از زمان جنگ جهانی دوم قرار داد.

کتاب کوچک زیباست

ارنست اف شوماخر
ارنست فردریش شوماخر (16 آگوست 1911 - 4 سپتامبر 1977) اقتصاددان آلمانی-بریتانیایی است که بیشتر بخاطر پیشنهادات خود در زمینه فن آوری در مقیاس انسانی، غیرمتمرکز و مناسب شناخته می شود. وی از سال 1950 تا 1970 به عنوان مشاور ارشد اقتصادی در شورای ملی زغال سنگ انگلیس خدمت کرد و در سال 1966 گروه توسعه فناوری میانی (که اکنون با عنوان اقدام عملی شناخته می شود) را تأسیس کرد.در سال 1995، کتاب کوچک زیباست: مطالعه اقتصادی مانند اینکه مردم از اهمیت برخوردار هستند در سال 1973 در فهرست مکمل ادبی تایمز به عنوا...
نکوداشت های کتاب کوچک زیباست
A book of heart and hope and downright common sense about the future.
کتاب قلب و امید و عقل سلیم در مورد آینده.
Daily Mail

قسمت هایی از کتاب کوچک زیباست (لذت متن)
ایالات متحده در حال حاضر به لحاظ صنعت بی شک پیشرفته ترین کشور دنیاست. این کشور با جمعیتی حدود 207 میلیون، 5.6 درصد جمعیت جهان را شامل است. در هر کیلومتر مربع آن فقط حدود پنجاه و هفت نفر -در برابر میانگین جهانی بیش از هفتاد نفر- زندگی می کنند و با موقعیت اقلیمی که در منطقه معتدل شمالی دارد، ایالات متحده یکی از مناطق کم جمعیت جهان به شمار می آید. کارشناسان محاسبه کرده اند که اگر تمامی جمعیت جهان را در ایالات متحده جای دهند، در آن صورت تراکم جمعیت تقریبا مانند وضع انگلستان کنونی خواهد بود. ممکن است که این یک قیاس «غیرمنصفانه» پنداشته شود، لیکن حتی اگر به طور کلی انگلستان را در نظر بگیریم، تراکم جمعیتی خواهیم یافت که بیش از ده برابر ایالات متحده است (بدان معنی که ایالات متحده می تواند بیش از نیمی از جمعیت کنونی جهان را در خود جای دهد قبل از آنکه به درجه تراکم کنونی انگلستان برسد)، و بسیاری از دیگر کشورهای صنعتی حتی تراکمشان از انگلستان هم بیشتر است. اگر تمامی اروپا به استثنای اتحاد جماهیر شوروی را در نظر بگیریم، تراکم جمعیت آن را به میزان 242.7 نفر در هر مایل مربع یا ξ/ε بیشتر از ایالات متحده خواهیم یافت. بنابراین نمی توان گفت که ایالات متحده- به طور نسبی- گرفتار مسئله تراکم جمعیت و فضای کوچک است.