کتاب نظریه اقتصادی دولت

The Economics of the Welfare State
مبانی اقتصادی دولت رفاه
کد کتاب : 44774
مترجم :
شابک : 978-6226420822
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 704
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نظریه اقتصادی دولت اثر نیکولاس بار

"نظریه اقتصادی دولت" به قلم "نیکولاس بار" کتابی است که معمولا به عنوان متن درسی برای دوره های کارشناسی و مقطع کارشناسی ارشد مقدماتی اقتصاد در برخی از کشورها مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال ، این بدان معنا نیست که شما برای درک آن نیاز به پیش زمینه اقتصادی دارید. این کتاب از مقدمات پایه آغاز می شود و تمام نظریه های اقتصادی و زمینه های سیاسی را برای درک مطالب مورد نیاز شما پوشش می دهد. در واقع در کتاب "نظریه اقتصادی دولت" به قلم "نیکولاس بار"، خلاصه ای از سرفصل های نظری برای خوانندگان "غیر فنی" به شکل ساده ارائه شده است و اگر نمی خواهید کل مطلب را بخوانید ، بسته به علایق خود ، آنچه را باید بخوانید ، ارائه داده است.
با اینکه این کتاب در زمینه ی اقتصاد است ، اما معادلات زیادی در آن پیدا نخواهید کرد و از هر یک از آنها می توان با خیال راحت صرف نظر کرد بدون اینکه به درک عمومی خواننده از کتاب آسیب برساند. نهادها و سیاست های خاص ، با کاربرد مستقیم در بحث های سیاسی دنیای واقعی ، توصیف و ارزیابی می شوند. هر تئوری در کتاب مستقیما در مثال های مفصل و مرتبط خود، کاربرد دارد. نویسنده قصد دارد به جای متقاعد کردن، آموزش دهد ، بنابراین مسائل با توجه به چندین دیدگاه ایدئولوژیک مورد بررسی قرار می گیرند. "نیکولاس بار" پس از توصیف دیدگاه های اصلی در مورد "نظریه اقتصادی دولت" ، از لیبرالیسم تا سوسیالیسم ، به ارتباط مهم ترین سرفصل ها با دیدگاه های این گروه های مختلف اشاره می کند. بنابراین می توان گفت که این یک کتاب خوب برای افرادی است که علاقه مند به ارزیابی هر گرایش سیاسی هستند.

کتاب نظریه اقتصادی دولت

نیکولاس بار
نيكولاس بار (Nicholas Barr) یک اقتصاددان انگلیسی است و در حال حاضر به عنوان استاد اقتصاد عمومی در دانشکده اقتصاد لندن (LSE) خدمت می کند. وی دکترای خود رادر اقتصاد به عنوان یک محقق فولبرایت از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی و کارشناسی ارشد اقتصاد خود از LSE. طبق بیوگرافی LSEدریافت کرد.او براای بانک جهانی کار کرده است، "از 1990 تا 1992 در زمینه طراحی انتقال مالیات و مالیات بهداشتی در اروپای مرکزی و شرقی و روسیه و در سال 1995-96 به عنوان نویسنده اصلی بانک جهانی گزارش توسعه جهانی 1996: از برنامه ای به ...
دسته بندی های کتاب نظریه اقتصادی دولت
قسمت هایی از کتاب نظریه اقتصادی دولت (لذت متن)
از متن پشت جلد کتاب: یکی از علل برداشت عمومی نادرست از مبانی علم اقتصاد، به ویژه سازوکار اقتصاد بازار و نقش دولت در آن، کم کاری اهل دانش اقتصاد است. اقتصاددانان تاکنون نتوانسته اند آن چنان که باید مبانی و یافته های علم اقتصاد را به زبانی ساده به جامعه معرفی کنند؛ و به همین دلیل، کژفهمی در خصوص مبانی علم اقتصاد و سازوکار بازار امری شایع است. نظریۀ اقتصادی دولت، نوشتۀ نیکولاس بار، استاد برجستۀ اقتصاد در مدرسۀ اقتصاد لندن، کتابی است درسی و جامع که به موضوعات مطرح در حوزۀ رفاه اجتماعی و نگرانی های روشنفکران دربارۀ آنها می پردازد. نویسنده در جدالی فکری با چپ گرایان از یکسو و طرفداران افراطی بازار از سویی دیگر، با اتکا به دانش اقتصاد، از چهارچوبی متقن برای نظرات خود بهره می گیرد. همان گونه که او در جای جای کتاب عنوان می کند، نقش دولت در اقتصاد بیش از آنکه موضوعی ایدئولوژیک باشد، مسئله ای فنی است و تلاش عده ای برای ایدئولوژیک کردن آن از عدم تفتن آنان به موضوعات فنی ناشی می شود. نویسنده تلاش می کند با بهره گیری حداقلی از روابط ریاضی، ایده های اصلی خود را مطرح کند و با فراست کامل به نقدهای رایج برحسب مبانی ترسیم شده پاسخ گوید.