کتاب کتاب کوچک مصاحبه

The Concise Book on Interviews
کد کتاب : 45249
شابک : 978-6007030011
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 173
سال انتشار شمسی : 1392
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب کوچک مصاحبه اثر شهرام گیل آبادی

«کتاب کوچک مصاحبه» نوشته دکتر شهرام گیل آبادی (-۱۳۵۱)، عضو هیات علمی دانشکده صدا و سیما است. این کتاب یک راهنمای کاربردی در زمینه اصول و فنون مصاحبه در روزنامه نگاری و دیگر رسانه های گروهی است.
این کتاب در پنج بخش به نگارش در آمده است که بخش اول تا چهارم آن به پیش داشته ها و افق های روشن و موجز برای رسیدن به مصاحبه ای فعال و پویا می پردازد و بخش پنجم که نتیجه ی تلاش خانم فاطمه رحیمی، روزنامه نویس و مصاحبه گر موفق حوزه ی مطبوعات است به مصاحبه ی تخصصی و علمی اختصاص دارد که با نمونه های عینی و تجربه ی اجرای برنامه های مصاحبه محور شش چهره ی بی بدیل برنامه های رادیو تلویزیونی همراه شده است.
در این مصاحبه ها سعی بر آن است، مفاهیمی مانند زیبایی شناسی مصاحبه، توجه به تولید بینامتن ها و فرامتن های مصاحبه در تجربه ی عملی این بزرگواران مدنظر قرار گیرد تا به فرانمایی برای بازشناخت مصاحبه به عنوان یکی از جذاب ترین گونه های رسانه ای توجه جدی شود.
کتاب کوچک مصاحبه تبارشناسی چگونگی شکل گیری مصاحبه از قبل، حین و بعد از آن را مورد توجه جدی قرار می دهد. در انتها، برای بازنمایی و ارجاع نکته های مطرح شده و تلفیق تجربه های شخصی و تخصصی همکارانی کارآزموده در کتاب، شش مصاحبه با آقایان اسماعیل میرفخرایی، علی اکبر عبدالرشیدی، محمدرضا شهیدی فر، مرتضی حیدری، فرزاد حسنی، و رضا رشیدپور ارایه شده و نظرات آن ها درباره ی مصاحبه ای منطقی رسانه ای به دست داده شده است

کتاب کتاب کوچک مصاحبه

شهرام گیل آبادی
شهرام گیل آبادی متولد سال 1351، دارای دکتری پژوهش هنر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران 1386، فوق لیسانس کارگردانی 1380 دانشگاه هنر، و لیسانس نمایش گرایش کارگردانی 1377 دانشگاه هنر می باشد. وی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، عضو هیات مدیره روزنامه همشهری، رییس شورای اطلاع رسانی شهرداری تهران و رئیس نظارت فنی شهرسازی منطقه 17 می باشد.