کتاب هزار چهرۀ علم

The Many Faces Of Science
گفتارهایی دربارهٔ دانشمندان، ارزشها و اجتماع
کد کتاب : 45353
مترجم :
شابک : 978-9647443883
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 536
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1995
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب هزار چهرۀ علم اثر لزلی استیونسن

توسعه ی علم مدرن و تأثیر فزاینده ی آن بر زندگی و فرهنگ ما یکی از داستان های بزرگ عصر ما است. درک این داستان و کنار آمدن با نهاد علم مدرن باید بخش مهمی از آموزش هر دانش آموز باشد. لزلی استیونسون و هنری بایرلی در کتاب «هزار چهره ی علم» به طرز استادانه و بدون دردسر اطلاعات اولیه و بازتاب فلسفی را ارائه می دهند. دانش آموزان باید چنین درکی را به دست آورند.
نویسندگان در ایم کتاب با استفاده مناسب از روش‌های مطالعه موردی، ده‌ها چهره از تاریخ علم را به ما معرفی می‌کنند که قهرمانان و شروران را برجسته می‌کنند. استیونسون و بایرلی با ارائه طرحی ابتدایی از توسعه یعلم از طریق زندگی پزشکان آن، داستان را از طریق بررسی انگیزه‌های اغلب ترکیبی دانشمندان و همچنین ارزش‌های متناقضی که مردم برای علم و برداشت‌هایشان از علم به ارمغان می‌آورند زنده می‌کنند. این کتاب تاثیر دانشمندان بر جامعه شان و همچنین رابطه ی بین عملکرد علمی و قدرت سیاسی و اقتصادی را بررسی می‌کند.
کتاب هزار چهره ی علم مختصر، قابل دسترس و سرشار از حکایات است. این کتاب با بیان نکات شخصی و بینش دقیق مقدمه بین‌رشته‌ای ایده‌آل برای غیردانشمندان در دوره‌های مطالعات علوم، علوم و جامعه و علم و ارزش های انسانی است و همچنین به عنوان مطالعهی تکمیلی در دوره های علوم در فلسفه، جامعه شناسی و علوم سیاسی مفید خواهد بود.

کتاب هزار چهرۀ علم

دسته بندی های کتاب هزار چهرۀ علم