کتاب در جستجوی خوشبختی

Exploring Happiness: From Aristotle to Brain Science
از ارسطو تا علم مغز
کد کتاب : 1528
مترجم :
شابک : 978-600-7439-56-2‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 296
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

از کتاب های پرفروش در آمریکا و اروپا

معرفی کتاب در جستجوی خوشبختی اثر سیسلا بوک

کتاب در جستجوی خوشبختی، اثری نوشته ی سیسلا بوک است که اولین بار در سال 2010 وارد بازار نشر شد. سیسلا بوک در این کتاب به ماهیت خوشبختی و جایگاه آن در اندیشه ها و آثار فلسفی در طول تاریخ انسان می پردازد. در این اثر، تعاریف خوشبختی (از فیلسوفان یونان گرفته تا دزموند توتو، چارلز داروین و دالای لاما) مورد تحلیل قرار می گیرد و علاوه بر آن، آخرین نظریه های روانشناسان، اقتصاددانان، مهندسین ژنتیک و دانشمندان علوم اعصاب به بررسی گذاشته می شوند. کنار هم گذاشتن این آرا و نظریه های متفاوت، فرصتی منحصر به فرد را برای بوک فراهم آورده تا در نقشِ خوشبختی در اساسی ترین سوالات بشر کاوش کند و بر دغدغه ها و مسائل بسیار مهمی تمرکز داشته باشد که امروزه کمتر در معادله ی خوشبختی مورد بررسی قرار می گیرند.

کتاب در جستجوی خوشبختی

سیسلا بوک
سیسلا بوک، زاده ی 2 دسامبر 1934، فیلسوف و نویسنده ای آمریکایی است که اصالتی سوئدی دارد.بوک در سال 1958 در رشته ی روانشناسی از دانشگاه جورج واشنگتن فارغ التحصیل شد و مدرک دکترای خود را در رشته ی فلسفه، در سال 1970 از دانشگاه هاروارد دریافت نمود. او ابتدا به عنوان استاد فلسفه در دانشگاه برندیس مشغول به کار شد و پس از مدتی، به اساتید دانشگاه هاروارد پیوست.
نکوداشت های کتاب در جستجوی خوشبختی
Compelling and perceptive.
هیجان انگیز و خردمندانه.
Goodreads

It shines a new light on the heart of the human condition.
این کتاب به بطن شرایط زندگی انسان، نوری تازه می تاباند.
Barnes & Noble

Very smart, and thought-provoking.
بسیار هوشمندانه و تفکربرانگیز.
Notre Dame Philosophical Review

قسمت هایی از کتاب در جستجوی خوشبختی (لذت متن)
الکساندر پوپ هنگام نوشتن درباره ی خوشبختی و نقشی که در زندگی انسان ها ایفا می کند، متن های فیلسوفان، شاعران، متألهان، و دانشمندانی از روزگاران نخست را بررسی کرد. شعر بلند او درباره ی شرایط انسانی، مخاطبان بسیاری یافت و در سرتاسر سده ی هجدهم موضوع بحث بود. پوپ در این میان به تمایزی مهم اشاره می کند: ما خوشبختی را «بسیار نزدیک و بسیار دوردست» می دانیم. این تجربه را از نزدیک می شناسیم و با وجود این، به نظر می رسد اجماع بر سر تعریفی فراگیر از آن، سنجش دامنه اش، و محدود ساختن آن در چارچوب واژگان دور از دسترس ما باشد. همه ی مردمان جهان درکی از خوشبختی، یعنی خوشبختی خود و دیگران دارند. آن ها به راحتی بین تصاویر افراد خوشحال، غمگین، و سرشار از نفرت تمایز قائل می شوند. ولی تعریف های خوشبختی، یا اندوه یا نفرت از چنان اجماعی برخوردار نیستند.