کتاب فراسوی کوانتوم

Beyond the Quantum
خدا، واقعیت و آگاهی در انقلاب جدید علمی
کد کتاب : 45739
مترجم :
شابک : 978-6002537232
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 280
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1987
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب فراسوی کوانتوم اثر مایکل تالبوت

کتاب فراسوی کوانتوم در مورد واقعیت چند بعدی، poltergeists، آگاهی انسان، ماوراء الطبیعه، و مفاهیم جدید فیزیک کوانتوم بحث می کند. نویسنده پیشرفت‌های اخیر در فیزیک نظری را بررسی می‌کند - پیشرفت‌هایی که علم جدیدی ایجاد می‌کنند و شکاف بین علم و ایمان را پر می‌کنند. او نشان می دهد که متافیزیک امروز ممکن است فیزیک فردا باشد.
یک فیزیکدان محترم حدس می زند که دنیای زیراتمی تنها زمانی معنا پیدا می کند که وجود ابعادی را که هنوز کشف نشده فرض کنیم. یک زیست شناس کمبریج پیشنهاد می کند که یک میدان انرژی شبح مانند، قادر به برقراری ارتباط در طول زمان و مکان، بر هوش انسان و تکامل حیوانات تأثیر می گذارد. یک متخصص مغز و اعصاب که با بیماران هیدروسفالیک کار می کند به این نتیجه می رسد که مغز ممکن است حداقل برای هوش ضروری نباشد. این‌ها نمونه‌هایی از علم در بیرونی‌ترین لبه‌ها هستند، جایی که پژوهش به متافیزیک سایه می‌اندازد. تالبوت در اینجا معماهای زیادی را مورد تأمل قرار می دهد: آیا ذهن مانند یک هولوگرام کار می کند؟ آیا خلاء در واقع یک ساختار پیچیده است؟ آیا روح ها مبنای فیزیکی دارند؟
کتاب اینگونه آغاز می شود:
" قبل از شروع پژوهشم برای یافتن اینکه علم چه حرفی درباره برخی سوالات عمیق تر در حوزه وجود دارد، باید نکته ای بدیهی اما مهم را یادآوری کنم. سوال پرسیدن همواره دست کم چند ایده از طیف پاسخ های ممکن را به طور پیش فرض مطرح می کند. مثلا در پایان قرن اخیر، فیزیکدان ها این سوال را پرسیدند که «جوهره اصلی و اولیه ماده چیست؟» نکته تلویحی این سوال، اعتقاد به این است که ماده از چیزی ساخته شده که به تصور ما جزء اصلی است. همان طور که خواهید دید، یکی از مهم ترین درس های مکانیک کوانتومی این است که چنین موضوعی اصلا مسئله اصلی علم نیست."

کتاب فراسوی کوانتوم

مایکل تالبوت
مایکل کولمن تالبوت (به انگلیسی: Michael Coleman Talbot) (زادهٔ ۲۹ سپتامبر ۱۹۵۳ - درگذشتهٔ ۲۷ می ۱۹۹۲) نویسندهٔ آمریکایی بود.مایکل تالبوت نویسندهٔ چند کتاب پرفروش است که موضوع محوری آنها یافتن مشابهت های میان رازورزی باستانی و مکانیک کوانتوم است، و از یک مدل نظری برای واقعیت جانبداری می کند که بنابر آن، جهان مادی مشابه یک هولوگرام عظیم است. همین نظریه در مشهورترین کتاب غیر داستانی مایکل تالبوت، تحت عنوان جهان هولوگرافیک ( تعلیقات شهیا ) تبیین شده است. این کتاب به قلم داریوش مهرجویی به فارسی تر...
قسمت هایی از کتاب فراسوی کوانتوم (لذت متن)
ویژگی مبهوت کننده دیگر، پدیده ای است که به نام اثر تونل زنی شناخته می ش ود. این اثر، قابلیت ذراتی مانند الکترون برای عبور از موانع به نظر غیرقابل نفوذ تحت شرایطی خاص است. فرض کنید در انتهای کاسه ای غول آسا از جنس فولاد ضدزنگ ایستاده اید و سعی می کنید یک توپ فلزی را روی بدنه شیب دار کاسه بغلتانید تا به دنیای بیرون بیفتد. اگر لبه کاسه شیب زیادی داشته باشد، مهم نیست چقدر تلاش می کنید تا توپ فلزی را بغلتانید، در نهایت توپ حقیقتا به جایی که شما ایستاده اید باز می گردد. اما تصور کنید که با نیروی زیادی آن را هل می دهید و در نقطه ای مشخص، توپ به جای بازگشت به سمت شما ناپدید می شود و شما صدای آن را می شنوید که در طرف دیگر کاسه، دوباره موجودیت یافته و به زمین می افتد. اگرچه این موضوع هم برخلاف عقل سلیم به نظر می رسد، اما دقیقا چیزی است که در اثر تونل زنی رخ میدهد.