کتاب حافظه ات را به کار بینداز

Mind Maps For Kids
ذهن خود را بهتر بشناسید تا بتوانید قدرت ذهن و حافظه ی خود را افزایش دهید.
  • 15 % تخفیف
    164,000 | 139,400 تومان
  • موجود
  • انتشارات: پل پل
    نویسنده:
کد کتاب : 4576
مترجم :
شابک : 978-9649944838
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب حافظه ات را به کار بینداز اثر تونی بازان

نقشه برداری ذهن، سیستم برنامه ریزی و یادداشت برداری کاربردی و نتیجه بخشی است که مدت زمان انجام تکالیف و وظایف خود را به صورت چشمگیری کاهش دهید. کتاب"حافظه ات را به کار بینداز" اولین کتاب از کتابهای تونی بازان است که مخصوص تمام کسانی نوشته شده که میخواهند حافظه ای قوی داشته باشند و نیاز دارند جزئیات زیادی را به خاطر داشته باشند. تمام کسانی که با وجود مرور مداوم مطالبی که میخواهند در ذهن خود نگه دارند، همیشه از فراموش کردن بخش زیادی از آن، شکایت دارند. از میان مخاطبین این کتاب، دانش آموزان و دانشجویان بطور ویژه ای میتوانند از این کتاب استفاده کنند تا نکات درسهای خود را همیشه به یاد داشته باشند و زمان کمتری را صرف خواندن و به یاد سپردن مطالب کنند.

نویسنده این کتاب، تونی بازان، بیش از سی سال در زمینه آموزش در سراسر جهان تجربه دارد و موفق شده طبق تجربه هایش ثابت کند که "نقشه برداری ذهنی"، همان فرمول جادویی برای به یاد سپردن اطلاعات در کلاس است. با کمک این فرمول، به یاد آوردن اعداد و ارقام مثل آب خوردن است و گیر افتادن در به یاد آوردن جواب سوالاتی که قبلا خوانده اید، افسانه ای در گذشته خواهد بود.

کتاب"حافظه ات را به کار بینداز"، میانبری به موفقیت است. یک راهنما برای اصلاح کاری که تا امروز اشتباه انجام میداده ایم.

در فصل های ۱ تا ۹، به بررسی ظرفیت های کنونی حافظه شما و نیز اصول و اطلاعات اساسی و لازم برای تقویت حافظه پرداخته می شود. در این فصول، اولین روش های تقویت حافظه برای به خاطر سپردن ۱۰ تا ۲۰ مورد مختلف توضیح داده می شود
در فصل ۱۰ یاد می گیرید که چگونه می توان از این روش ها برای به خاطر سپردن اطلاعات و داده های بسیار بیشتری استفاده کرد
در فصل ۱۱ با ساز و کار حاففته بیشتر آشنا می شوید تا بتوانید بهره برداری بیشتری از قابلیت های آن داشته باشید
فصل ۱۲ شما را با بزرگترین روش تقویت حافظه آشنا می کند. این روش«روش اصلی» نامیده می شود، چون پایه و اساس بسیاری از روش های دیگر تقویت حافظه محسوب می شود و نیز مواردی که در فصول ۱۴ تا ۲۰ به آنها پرداخته می شود، و همچنین افزایش ضریب هوشی با استفاده از یک عدد طولانی. شمار های تلفن، قراره و برنامه های تاریخ های مهم در قرن بیستم، حوادث و اتفاقات تاریخی، تاریخ تولدها و سالگردها، یادگیری و به خاطر سپاری لغات و دستورات گرامری.

کتاب حافظه ات را به کار بینداز

تونی بازان
آنتونی پیتر بوزان (تونی بوزان) نویسنده و مشاور آموزشی است. او از بنیانگذاران و ارائه کنندگان تکنیک‌های نقشه‌برداری ذهنی است. او مدعی است که با ورزشکاران المپیک، دانشگاه‌ها، بچه‌ها در همه سنین و اشخاص برجسته و مشهور کار کرده تا به آنها یاد دهد که چگونه استفاده از قدرت ذهنیشان را افزایش دهند.آنتونی پیتر بوزان در میدل‌سکس انگلیس به دنیا آمد. او دانش‌آموخته از دبیرستان کیتسیلانو ونکوور کانادا هست. او در سال ۲۰۰۶ برنامه نرم‌افزاری را که نقشه ذهنی را مدیریت می&zwn...
نکوداشت های کتاب حافظه ات را به کار بینداز
Mind Maps are fun for all ages
نقشه برداری ذهنی برای تمام سنین، سرگرم کننده و جذاب است.
 Independent Independent

The whole world should Mind Map.
تمام مردم دنیا باید از روش نقشه برداری ذهنی استفاده کنند.
Express

The biggest name in memory.
بزرگترین نام در زمینه حافظه.
New Yorker New Yorker

Tony Buzan deserves a medal for coming up with the sanity-saving concept of Mind Maps, which make difficult mental tasks possible, even pleasurable.
تونی بازان، بخاطر ایده نجات بخشی که ارائه داده است، نقشه برداری ذهن، سزاوار مدال است. این فرمول، تمام کارها و وظایف ذهنی دشوار را ممکن و حتی لذت بخش میسازد.
Time out

قسمت هایی از کتاب حافظه ات را به کار بینداز (لذت متن)
وقتی کم سن و سال بودم، مانند تمام بچه های دیگر همواره مبهوت پدیده شگفت انگیز و فراری بوده که حافظه نامیده می شد. این پدیده شگفت انگیز، گاهی اوقات و بیشتر در اوقات معمولی به قدری خوب کار می کرد که به سختی می توانستم به آن توجه کنم. اما در زمان امتحانات و در عین ناباوری من، همین حافظه خوب و سریع به ندرت عملکرد خوبی داشت و دچار فراموشی میشد. چون من بیشتر دوران کودکی خودم را در روستا و در کنار حیوانات بودم، همیشه فکر میکردم حتی این حیوانات زبان بسته که احمق نامیده می شوند هم باید چیزهای زیادی در حافظه خودشان داشته باشند، حتی شاید هم بیشتر از من. اما چرا، چرا حافظه انسان گاهی اوقات اینقدر ضعیف عمل می کند؟

یافته های دهه اخیر در مورد مغز انسان، ادعاهای همیشگی مبتکران روش های تقویت حافظه و یادآوری و حتی کسانی که به نوعی در این کارشعبده بازی می کنند را تأیید می کند: ظرفیت مغز انسان در به خاطر سپردن و به خاطر آوردن اطلاعات بسیار بیشتر از آن چیزی است که تصور می شود. |.

حافظه ای که یونانیان باستان و بعد رومیان از آنها استفاده می کردند، صرف بک عادت تکراری با خواندن طوطی وار مطالب برای به خاطر سپردن آنها نبوده است. بلکه این روشها از یک سری اصول کاملا مهم و اساسی تبعیت می کردند که ذهن را قادر به چنین سرعت و دقتی در به خاطر سپردن و به خاطر آوردن چنین حجمی از اطلاعات می کرده است. من هم سعی کردم از این روش ها در امتحانات، در بازی های تخیلی برای تقویت حافظه ام و همینطور برای کمک به دیگر دانشجویان در درس ها و امتحانات شان استفاده کنم