کتاب مهارت های مطالعه

Study skills handbook
تندخوانی و تکنیک های برتر تقویت حافظه،با کمک نقشه بندی ذهنی
  • 15 % تخفیف
    160,000 | 136,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: پل پل
    نویسنده:
کد کتاب : 4534
مترجم :
شابک : 9789649944869
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 228
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب مهارت های مطالعه اثر تونی بازان

در "مهارتهای مطالعه" تونی بوزان، سه مورد از ماندگارترین مباحث تونی بوزان - حافظه، تند خوانی و نقشه ذهنی - در یک راهنمای واحد ترکیب شده اند تا دانش آموزان بتوانند از مطالعات خود نهایت استفاده را ببرند. آنچه که با "مهارتهای مطالعه" قابل دستیابی است، بدین صورت است: بهبود نمرات، یادداشت های موثرتر، برنامه ریزی بهتر برای مقالات، ایجاد ارتباط بین موضوعات مختلف، ثبت یادداشت ها و سوابق در یک نگاه برای مرور آسان، یادگیری نحوه استفاده از تکنیک های حافظه موثر برای به یاد آوردن اطلاعات و افزایش سرعت خواندن تا 1000 کلمه در هر دقیقه، راهنمای کامل برای هر دانشجویی که می خواهد از تحصیلات خود بیشتر بهره را ببرد، قدرت مغز خود را بهبود ببخشد، تمرکز خود را تثبیت کند و از استاد حافظه یاد بگیرد.
در تند خوانی می توانید مهارت های سریع خوانی را تمرین کنید. قبل از شروع مطالعه، بر اساس چگونگی ساختار مغز، ابتدا با مروری کلی از کتاب داشته باشید، سپس نقشه ای از آنچه قبلا مرور کردید تهیه کنید و آنچه را که می خواهید از این کتاب بیاموزید ثبت کنید. و در نقشه ذهنی یاد می گیرید که نیمه سمت راست مغز را با تصاویر، رنگ ها و تصاویر فعال کنید.

کتاب مهارت های مطالعه

تونی بازان
آنتونی پیتر بوزان (تونی بوزان) نویسنده و مشاور آموزشی است. او از بنیانگذاران و ارائه کنندگان تکنیک‌های نقشه‌برداری ذهنی است. او مدعی است که با ورزشکاران المپیک، دانشگاه‌ها، بچه‌ها در همه سنین و اشخاص برجسته و مشهور کار کرده تا به آنها یاد دهد که چگونه استفاده از قدرت ذهنیشان را افزایش دهند.آنتونی پیتر بوزان در میدل‌سکس انگلیس به دنیا آمد. او دانش‌آموخته از دبیرستان کیتسیلانو ونکوور کانادا هست. او در سال ۲۰۰۶ برنامه نرم‌افزاری را که نقشه ذهنی را مدیریت می&zwn...
دسته بندی های کتاب مهارت های مطالعه
نکوداشت های کتاب مهارت های مطالعه
"مهارتهای مطالعه" کتابی کوتاه در مورد مهارت های مطالعه است که همه باید بخوانند. حدود 2 ساعت طول می کشد اما ارزش آن برای یک عمر باقی می ماند.
Goodreads Review

معرفی مختصر و شفاف سازی برخی از مهارتهای کاربردی مطالعه.
Goodreads Review

این یک روش مفید برای مطالعه و تفکر اساسی است. نقشه برداری ذهنی یک مهارت بسیار خوب برای آموزش دانش آموزان برای مطالعه بهینه است.
Goodreads Review

قسمت هایی از کتاب مهارت های مطالعه (لذت متن)
اوّلین گام برای مدیریت موفق زمان، تعیین اهداف است. زمانی فعّالیت از اثر بخشی لازم برخودار است که در جهت اهداف تعیین شده، انجام شده باشد. تعیین اهداف، نوعی سرمایه گذاری برای شروع موثر مدیریت زمان است.

برای تنظیم اهداف کوچک به نکات زیر توجّه کنید: اهداف کوچک خود را تنظیم کنید تا احساس موفّقیت داشته باشید. فعّالیت های طولانی تر از قبیل نوشتن گزارش را به فعّالیت های کوچک تر تفکیک کنید: خواندن یادداشت های درسی، پیدا کردن منابع درسی و غیره؛ هر یک از این بخش ها را به وظایف کوچکتر تفکیک کنید. زمان دقیق برای هر هدف کوچک تنظیم کنید؛ زمان مشخّص برای شروع در نظر بگیرید و به آن پایبند باشید؛ زمان مشخّص برای پایان وقت مورد نظر خود تنظیم کنید و اگر آن را به موقع به پایان نرساندید، ضمن ادامه کار، به نظارت موانع بپردازید و حتّی جریمه تعیین کنید

مهم نیست چقدر زمان صرف مطالعه م یکنید؛ آنچه حائز اهمّیت است دستیابی و تکمیل هدف است.