تونی بازان

تونی بازان

آنتونی پیتر بوزان (تونی بوزان) نویسنده و مشاور آموزشی است. او از بنیانگذاران و ارائه کنندگان تکنیک‌های نقشه‌برداری ذهنی است. او مدعی است که با ورزشکاران المپیک، دانشگاه‌ها، بچه‌ها در همه سنین و اشخاص برجسته و مشهور کار کرده تا به آنها یاد دهد که چگونه استفاده از قدرت ذهنیشان را افزایش دهند.
آنتونی پیتر بوزان در میدل‌سکس انگلیس به دنیا آمد. او دانش‌آموخته از دبیرستان کیتسیلانو ونکوور کانادا هست. او در سال ۲۰۰۶ برنامه نرم‌افزاری را که نقشه ذهنی را مدیریت می‌کند 'نقشه ذهنی من '(iMindMap)  نامید. بسیاری از ایده‌های او در پنج کتاب گردآوری شده‌است. ایشان در ۱۸ سالگی در دانشگاه کلمبیا کانادا مشغول به تحصیل شد و در سال ۱۹۶۴ از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. همچنین نقشه ذهنی را در سال ۱۹۷۰ ابداع کردند.
وی بیش از ۱۰۰ کتاب را تألیف کرده یا همکاری در تألیف داشته که به ۳۰ زبان مختلف دنیا ترجمه شده‌است. تونی بوزان به عنوان نویسنده کتاب‌های روانشناسی رایج و مردم پسند مثل نسبت هوشی(GQ)، هوش روحانی و معنوی، حافظه، خلاقیت و تندخوانی که با موضوعات حافظه و مغز در ارتباط هستند، مشهور شده‌است.

کتاب های تونی بازان

ذهن پول ساز


معجزه ی تغییر


مغزت را درست به کار بینداز


حافظه ات را به کار بینداز


نقشه بندی ذهنی


مهارت های مطالعه


درست فکر کن صحیح عمل کن


آموزش تندخوانی


قدرت تصویرسازی ذهنی


قدرت هوش اجتماعی


نقشه های ذهنی برای کسب و کار


مهارت در نقشه های ذهنی


بیشتر بخوانید

چگونه با روانشناسی، داستان های بهتری خلق کنیم

«روانشناسی» برای بسیاری از نویسندگان، موهبتی بزرگ است و بینشی ارزشمند را درباره ی چگونگی کارکرد ذهن انسان به آن ها می بخشد.