کتاب جاده های جدید ابریشم

The new silk roads
کد کتاب : 131448
مترجم :
شابک : 978-9641652878
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 276
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

راه های ابریشم نو
The new silk roads : the present and future of the world
اکنون و آینده جهان
کد کتاب : 46056
مترجم :
شابک : 978-9642134939
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب راه های ابریشم نو اثر پیتر فرانکوپن

کتاب «راه های ابریشم نو» بسیار بیشتر از تاریخچه‌ای از جاده‌های ابریشم، واقعا یک تاریخ جدید وحیانی از جهان است که نشان می‌دهد از کجا آمده‌ایم و به کجا می‌رویم. از خاورمیانه و بی ثباتی سیاسی آن گرفته تا چین و رشد اقتصادی آن، منطقه وسیعی که به سمت شرق از بالکان در سراسر استپ و جنوب آسیا کشیده شده است در سال های اخیر در کانون توجه جهانی قرار گرفته است. پیتر فرانکوپن نویسنده این کتاب به ما می آموزد که برای درک موقعیت تاریخی خود، ابتدا باید گذشته شگفت انگیز جغرافیایی خود را درک کنیم.

فرانکوپان درک ما از جهان را متحول می کند و ما را به سمت شرق هدایت می کند. در جاده ابریشم بود که شرق و غرب برای اولین بار از طریق تجارت و فتوحات با یکدیگر روبرو شدند که منجر به گسترش افکار، فرهنگ ها و مذاهب شد. از ظهور و سقوط امپراتوری ها تا گسترش بودیسم و ظهور مسیحیت و اسلام، درست تا جنگ های بزرگ قرن بیستم - این کتاب نشان می دهد که چگونه سرنوشت غرب همیشه به طور جدایی ناپذیر با شرق پیوند خورده است.
پیتر فرانکوپان مورخ مستقر در دانشگاه آکسفورد است. او نویسنده کتاب «اولین جنگ صلیبی: فراخوانی از شرق» است، که یک تک نگاری بزرگ درباره بیزانس، اسلام و غرب در قرن های یازدهم و دوازدهم است. او پژوهشگر ارشد کالج ورسستر آکسفورد و مدیر مرکز تحقیقات بیزانس آکسفورد در دانشگاه آکسفورد است. ترجمه اصلاح شده او از الکسیاد در سال 2009 در ایالات متحده منتشر شد.

کتاب راه های ابریشم نو


ویژگی های کتاب راه های ابریشم نو

از کتاب های پرفروش Sunday Times

پیتر فرانکوپن
پیتر فرانکوپن (متولد 22 مارس 1971) مورخ، نویسنده و هتلدار انگلیسی است.فرانكوپن دومين فرزند است كه پدرش لوئي دوي ديمي فرانكوپن (1839-1939) در كرواتي يوگسلاوي متولد شد و سرپرست سوئد و استاد حقوق بين الملل اينگريد دتر است. خواهر بزرگتر وی بانوی نیکلاس ویندزور است.او قبل از گرفتن D. D. در کالج Corpus Christi ، آکسفورد، در کالج ایتن شرکت کرد و سپس مدرک تاریخ بیزانس را از کالج عیسی، کمبریج دریافت کرد. وی عضو ارشد تحقیقاتی در کالج وورسستر، آکسفورد و مدیر مرکز تحقیقات بیزانس آکسفورد است.موضوعات مورد ...
نکوداشت های کتاب راه های ابریشم نو
A historical epic of dazzling range and achievement.
حماسه ای تاریخی با گستره و دستاوردهای خیره کننده.
Guardian Guardian

Breathtaking and addictively readable.
نفسگیر و به شکل اعتیادآوری خواندنی.
Daily Telegraph Daily Telegraph

Ambitious, detailed and fascinating.
بلندپروازانه، پرجزئیات و حیرت انگیز.
The Times

قسمت هایی از کتاب راه های ابریشم نو (لذت متن)
مذاکرات با شرکت چنان سریع پیش رفت که تابستان 1914 دولت بریتانیا توانست 51 درصد سهام شرکت را بخرد و مدیریت عملیات شرکت را هم از آن خود کند. زبان آوری چرچیل در مجلس عوام رای اکثریت قریب به اتفاق را برایش به دست آورد. آنگاه سیاست گذاران و برنامه ریزان و ارتش نفس راحتی کشیدند: به ذخایر نفتی که ممکن بود در هر درگیری نظامی در آینده برایشان ضرورت حیاتی پیدا کند، دست یافته بودند. یازده روز بعد، فرانتس فردیناند در سارایوو کشته شد.

در هیاهوی پیرامون بسیج برای جنگ، ندیدن اهمیت گام هایی که بریتانیا برای تأمین سوخت مورد نیازش برداشت، دشوار نبود. یک علت آن البته این بود که کمتر کسی از معامله های پشت پرده آگاه شد. زیرا دولت بریتانیا نه تنها بیشتر سهام شرکت نفت ایران و انگلیس را خرید، بلکه برای دریافت بیست سال نفت نیروی دریایی هم به توافقی محرمانه دست یافت. معنی آن این بود که اگر جنگ با آلمان به درازا می کشید، بریتانیا می توانست از بابت سوخت کشتی هایی که در تابستان 1914 به آب افکنده بود، خاطر جمع باشد.

جایگزینی زغال سنگ با نفت سبب شد که کشتی های انگلیسی در سرعت و کیفیت بر حریفان پیشی بگیرند؛ ولی مهمتر این که اکنون آن ها می توانستند مدت ها در دریا بمانند. بی جهت نبود که لرد کرزن در نوامبر 1918، یعنی کمتر دو هفته پس از متارکه جنگ، در سخنرانی اش در ضیافت شامی در لندن اظهار کرد «متفقین روی موجی از نفت به پیروزی رسیدند.» یک سناتور سرشناس فرانسوی نیز، سرمست از پیروزی، گفت آلمان بیش از حد به آهن و زغال سنگ امید بسته و از نفت غافل شده بود. او مدعی شد که نفت، خون زمین و خون پیروزی است.