کتاب مغز افشاگر

Phantoms in the Brain
(ما چگونه انسان شدیم)
کد کتاب : 46085
مترجم :
شابک : 978-6222590376
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 458
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1998
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 8 اردیبهشت
نوع چاپ : دیجیتال - POD

معرفی کتاب مغز افشاگر اثر راماچاندران

کتاب «مغز افشاگر» اثری نوشته ی «راماچاندران» است که اولین بار در سال 1998 منتشر شد. دکتر «راماچاندران» در این کتاب به تشریح این موضوع می پردازد که چگونه تجاربش از معاینه و درمان بیماران درگیر با اختلال های عصب شناختی عجیب و کمیاب، باعث آشکار شدن اطلاعاتی جدید درباره ی معماری مغز شده، و همچنین این یافته های تازه در مورد سوالات پیش رو چه پاسخ هایی را در اختیار ما قرار می دهند: ما چگونه زبان بدن خود را شکل می دهیم؟ چگونه تصمیم می گیریم؟ چگونه خود را فریب می دهیم و رویاپردازی می کنیم؟ چرا می خندیم یا ناراحت می شویم؟ چرا ممکن است به خدا باور داشته باشیم؟ یا چرا در عرصه ای خاص مانند فلسفه، موسیقی یا هنر استعداد داریم؟ یافته های دکتر «راماچاندران» محدوده های شناخته شده ی علم پزشکی در مورد ذهن انسان را گسترش می دهد و بینشی تفکربرانگیز را در مورد مسائلی همچون خودآگاهی و مفهوم خویشتن ارائه می کند.

کتاب مغز افشاگر

راماچاندران
ویلایانور سابرامانیان راماچاندران متولد 10 آگوست 1951 یک متخصص مغز و اعصاب هندی-آمریکایی است. راماچاندران به دلیل آزمایشات گسترده و نظریه های خود در زمینه عصب شناسی رفتاری از جمله اختراع جعبه آینه شناخته شده است. او یک استاد برجسته در گروه روانشناسی UCSD است ، جایی که او مدیر مرکز مغز و شناخت است.او پس از کسب مدرک پزشکی در هند ، علوم اعصاب تجربی را در کمبریج تحصیل کرد و دکترای خود را در آنجا به دست آورد. بیشتر تحقیقات وی در زمینه های عصب شناسی رفتاری و روانشناسی فیزیکی بینایی بوده است. راماچا...
نکوداشت های کتاب مغز افشاگر
Enthralling.
مسحورکننده.
New York Times New York Times

A stunning book.
کتابی شگفت انگیز.
Amazon Amazon

With unsettling and entertaining tales from a neuroscientist.
با داستان هایی تشویش آور و سرگرم کننده از یک داشمند علوم اعصاب.
Publishers Weekly Publishers Weekly

قسمت هایی از کتاب مغز افشاگر (لذت متن)
هر تصمیم، تا زمانی که احتمالا درست به نظر می رسد، بهتر از عدم وجود هر گونه تصمیم است. یک ژنرال دائما مردد، هیچ وقت در جنگ پیروز نخواهد شد.

پس این بزرگترین کنایه ی ممکن است: خویشتنی که تقریبا طبق تعریف، تماما خصوصی است، تا حد بسیار زیادی یک ساخت اجتماعی است.

هدف تمام این فرآیند (تمایل نیمکره ی چپ در ترجیح انکار یا سرکوب به در نظر گرفتن وجود یک موضوع غیرعادی)، تحمیل ثبات بر رفتار و جلوگیری از تردید و دودلی است چون بلاتکلیفی، به هیچ هدفی کمک نمی کند.