کتاب ابر

Cloud in Pants
کد کتاب : 46849
مترجم : حمیدرضا فردوسی
شابک : 978-9647619059
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 156
سال انتشار شمسی : 1383
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب ابر اثر ولادیمیر مایاکوفسکی

کتاب « ابر» نوشته « ولادیمیر مایاکوفسکی» توسط نشر گوتنبرگ منتشر شده است.
«ابر» شعری از ولادیمیر مایاکوفسکی است که در سال 1914 سروده شد و اولین بار در سال 1915 توسط اوسیپ بریک منتشر شد.
اولین شعر اصلی مایاکوفسکی با نام اصلی سیزدهمین رسول (اما به توصیه یک سانسور نامش تغییر یافت) از منظر یک عاشق طرد شده سروده شد و موضوعات داغ عشق، انقلاب، دین و هنر را به تصویر کشید و انتخاب های سبکی شاعر را به سمت افراط جدیدی برد. خطوط نامنظم زبان اعلان را با قافیه های شگفت انگیز پیوند می دهد. آن را نقطه عطفی در آثار او و یکی از سنگ بنای شعر آینده نگر روسیه می دانند.
موضوع عشق نافرجام مایاکوفسکی ماریا دنیسووا بود که او در اودسا در جریان تور فوتوریست ها در سال 1913 با او ملاقات کرد. ماریا در سال 1894 در خارکف در یک خانواده دهقانی فقیر به دنیا آمد و در آن زمان با خانواده خواهرش (شوهرش فیلیپوف مردی مرفه بود) زندگی می کرد و دانش آموز مدرسه هنر بود و مجسمه سازی می آموخت. واسیلی کامنسکی دنیسوا را به عنوان "دختری با ترکیبی نادر از ویژگی ها توصیف کرد: ظاهر خوب، هوش تیز، علاقه شدید به همه چیزهای جدید، مدرن و انقلابی."

کتاب ابر

ولادیمیر مایاکوفسکی
ولادیمیر ولادیمیروویچ مایاکوفسکی (به روسی: Влади́мир Влади́мирович Маяко́вский) (زادهٔ ۱۹ ژوئیه ۱۸۹۳ - درگذشتهٔ ۱۴ آوریل ۱۹۳۰) شاعر و درام‌نویس فوتوریست (آینده‌گرای) انقلابیِ روسی بود. تئاتر او به تئاتر انقلاب شهرت داشت.از ولادیمیر مایاکوفسکی به‌عنوان یکی از نوابغ هنر شوروی یاد می‌شود.او در آستانهٔ سی و هفت سالگی با شلیک گلوله به زندگی خود خاتمه داد.
قسمت هایی از کتاب ابر (لذت متن)
فکرتان خواب می بیند بر بستر مغزهای وارفته خوابش نوکران پروار را ماند بر بستر آلوده باید برانگیزم جل خونین دلم را باید بخندم به ریش ها باید عنق و وقیح ریشخند کنم باید بخندم آنقدر تا دلم گیرد آرام بر جان من نه هیچ تار موی سفید است نه هیچ مه پیرانه من زیبایم بیست و دو ساله