کتاب نخبگان سایه

Shadow Elite
کد کتاب : 47077
مترجم :
شابک : 978-9641214175
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 392
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب نخبگان سایه اثر جنین آر ودل

کتاب « نخبگان سایه» نوشته « جنین آر ودل» توسط انتشارات سروش به چاپ رسیده است.
این می تواند احساس کند که ما در دریایی از فساد شنا می کنیم. مشخص نیست دقیقا چه کسی مسئول است و چه نقشی ایفا می کند. به نظر می‌رسد که همان افراد تأثیرگذار بارها و بارها در لباس‌های حرفه‌ای مختلف ظاهر می‌شوند و برنامه‌های خود را در یک مکان پس از دیگری ارائه می‌دهند. به گفته جانین ودل، محقق سیاست عمومی و مردم‌شناس برنده جایزه، اینها «نخبگان سایه» قدرتمند هستند، بازیگران اصلی یک سیستم جدید و آزاردهنده قدرت و نفوذ.
در این کتاب پیشگامانه، ودل نشان می‌دهد که چگونه این نخبگان سایه، قوانین مسئولیت‌پذیری دولت‌ها و قوانین تجاری رقابت را برای دستیابی به اهداف خود به چالش می‌کشند. از اقتصاددانان هاروارد که به خصوصی‌سازی روسیه پس از شوروی کمک کردند و نومحافظه‌کارانی که به خصوصی‌سازی سیاست خارجی آمریکا کمک کردند (که با شکست عراق به اوج خود رسید) گرفته تا بسیاری از بازیگران خصوصی که روزانه بدون مشارکت عمومی تصمیم‌های عمومی می‌گیرند، این دستکاری‌کنندگان هر دو جبهه را زیبا می‌کنند. هر جا که مانور می دهند، مرزهای زمانی مقدس بین دولتی و خصوصی را نادیده می گیرند. این کتاب با نشان دادن نمونه های روشن نتیجه می گیرد که امریکا و کشورهای سرمایه داری از جهت مقابل در حال رسیدن به همان نقطه ای هستند که کشورهای رها شده از دامان کمونیسم به آن رسیده اند.
این اثر در هفت فصل: شیادان و زندگی های رانتی آنان، وقتی که خصوصی سازی با صادق نمایی روبه رو می شود، قدرت رانت در شرق وحشی، دولت ایالات متحده شرکتی در انحصار افرادی محدود، خصوصی سازی، اشغالگران و پاسخگویی در عصر شبکه های رانت، تدوین شده است.

« نخبگان سایه» که عمیقا اصلی است، ابزارهایی را در اختیار ما قرار می دهد که برای شناخت این بازیکنان قدرتمند نیاز داریم.

کتاب نخبگان سایه

جنین آر ودل
جنین آر ودل (Janine R. Wedel) یک انسان شناس آمریکایی و استاد دانشگاه در دانشکده سیاست و دولت شار در دانشگاه جورج میسون و یکی از اعضای ارشد تحقیقات بنیاد آمریکای جدید است. او نویسنده چندین کتاب و مقالات زیادی در مورد برخی از فرآیندهای مهم سیستمیک آن روز است. وی اولین انسان شناس است که برنده جایزه Grawemeyer برای ایده های بهبود نظم جهانی است.
نکوداشت های کتاب نخبگان سایه
"This fascinating, authoritative wake-up call should satisfy any American who wants a handle on the republic’s most successful agents of corruption."
"این زنگ بیدارباش جذاب و معتبر باید هر آمریکایی را که خواهان کنترل موفق ترین عوامل فساد جمهوری است راضی کند."
Publishers Weekly Publishers Weekly

"A clarion call against some insidious threats to a healthy democracy."
"یک فراخوان واضح علیه برخی تهدیدات موذیانه برای یک دموکراسی سالم."
Financial Times

…a gripping, disquieting book that exposes and explains why it's been so hard to bring about any real change in our country
... کتابی گیرا و نگران کننده که نشان می دهد و توضیح می دهد که چرا ایجاد تغییر واقعی در کشور ما(امریکا) بسیار سخت بوده است.
Arianna Huffington, The Huffington Post, January 6, 2010

قسمت هایی از کتاب نخبگان سایه (لذت متن)