کتاب رساله‏ الانوار

Resalat al-anvar
کد کتاب : 47116
مترجم :
شابک : 978-9645996701
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 44
سال انتشار شمسی : 1389
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب رساله‏ الانوار اثر محیی الدین ابن عربی

کتاب « رساله الانوار » نوشته محیی الدین ابن عربی توسط انتشارات مولی منتشر شده است.
ابن عربی محقق، عارف، شاعر و فیلسوف مسلمان اندلسی عرب بود که در اندیشه اسلامی بسیار تأثیرگذار بود. از 850 اثر منسوب به او، حدود 700 اثر معتبر و بیش از 400 اثر هنوز باقی مانده است. آموزه های کیهان شناختی او به جهان بینی غالب در بسیاری از نقاط جهان اسلام تبدیل شد.
عنوان سنتی او محی الدین (عربی: محی الدین؛ احیاگر دین) است. پس از درگذشت وی و به ویژه در میان اهل تصوف، به لقب شریف شیخ الاکبر (به عربی: الشیخ الأکبر) شهرت یافت. این به نوبه خود نامی بود که مکتب تصوف «اکبریان» از آن نام گرفت و او را به نام دکتر ماکسیموس (بزرگترین معلم) در اروپای قرون وسطی شناخته شد. برخی از علما و جوامع مسلمان ابن عربی را از مقدسات می دانند.

کتاب رساله‏ الانوار

محیی الدین ابن عربی
محیی‌الدین محمّد بن علی بن محمّد بن العربی طائی حاتمی (زادهٔ ۲۶ ژوئیه ۱۱۶۵ – درگذشتهٔ ۱۶ نوامبر ۱۲۴۰ میلادی) معروف به محیی‌الدین ابن عربی و شیخ اکبر پژوهشگر، فیلسوف، عارف و شاعر مسلمان عرب اهل اندلس بود. از ۸۰۰ اثری که به او نسبت داده می‌شود، ۱۰۰ اثر به‌صورت نسخهٔ اصلی از وی باقی مانده‌است. آموزه‌های کیهان‌شناختی او در بسیاری از کشورهای اسلامی به جهان‌بینی غالب بدل شد.محیی‌الدین در سال ۵۶۰ ه‍.ق در شهر مرسیه در جنوب شرقی اندلس به دنیا آمد....
دسته بندی های کتاب رساله‏ الانوار
قسمت هایی از کتاب رساله‏ الانوار (لذت متن)
این رساله شیخ اکبر نیز در چگونگی خلوت نشینی و شرایط خلوت نشین و نتایج خلوت نوشته شده است. همانند رساله الخلوه شباهتی موجود است.