کتاب معرفت‏ رجال‏ الغیب‏ و معرفت عالم اکبر و عالم اصغر

Ma'refat-e rajal al-qayb
کد کتاب : 47121
مترجم :
شابک : 978-9645996688
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 30
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب معرفت‏ رجال‏ الغیب‏ و معرفت عالم اکبر و عالم اصغر اثر محیی الدین ابن عربی

در این مجموعه، دو رساله کوتاه از ابن عربی به چاپ رسیده است. یکی از این رسالات "معرفت رجال الغیب" نام دارد و در آن به معرفت رجال الغیب و اصناف اولیا پرداخته شده است. ابن عربی نیز در کتاب "فتوحات مکی" در جای‌جای آن به اصناف اولیا و رجال غیب اشاره داشته است. اما نامشخص است که آیا این رساله ترجمه‌ای از "رساله فی رجال الغیب" ابن عربی است یا مترجم با توجه به "فتوحات" این رساله را ساخته و ترجمه کرده است.

رساله دیگر از این مجموعه به معرفت عالم اکبر و عالم اصغر می‌پردازد. این رساله به تطبیق اعضای عالم کبیر با جوارح عالم صغیر می‌پردازد و بحث‌های کوتاه و ارزشمندی در مورد مسائلی از قبیل کرسی، عرش، دل، و لوح محفوظ ارائه می‌دهد. این بحث‌ها به شباهت با آراء ابن عربی و بررسی تفاوت بین وجود و کون، و همچنین طبقات عوالم چهارگانه ارتباط دارند. به عبارت دیگر، این رساله از لحاظ شناختی درباره عقاید جهان‌شناختی ابن عربی اطلاعات قابل تأملی ارائه می‌دهد.

کتاب معرفت‏ رجال‏ الغیب‏ و معرفت عالم اکبر و عالم اصغر

محیی الدین ابن عربی
محیی‌الدین محمّد بن علی بن محمّد بن العربی طائی حاتمی (زادهٔ ۲۶ ژوئیه ۱۱۶۵ – درگذشتهٔ ۱۶ نوامبر ۱۲۴۰ میلادی) معروف به محیی‌الدین ابن عربی و شیخ اکبر پژوهشگر، فیلسوف، عارف و شاعر مسلمان عرب اهل اندلس بود. از ۸۰۰ اثری که به او نسبت داده می‌شود، ۱۰۰ اثر به‌صورت نسخهٔ اصلی از وی باقی مانده‌است. آموزه‌های کیهان‌شناختی او در بسیاری از کشورهای اسلامی به جهان‌بینی غالب بدل شد.محیی‌الدین در سال ۵۶۰ ه‍.ق در شهر مرسیه در جنوب شرقی اندلس به دنیا آمد....
دسته بندی های کتاب معرفت‏ رجال‏ الغیب‏ و معرفت عالم اکبر و عالم اصغر