کتاب از ناکامی های کودکی گذر کردن

How to Overcome Your Childhood
کد کتاب : 49100
مترجم :
شابک : 978-6227255096
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

سیری در کودکی
How to Overcome Your Childhood
کند و کاوی در آسیب های دوران کودکی و نمود آن ها در بزرگسالی
کد کتاب : 47275
مترجم :
شابک : 978-6227403305
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب سیری در کودکی اثر آلن دوباتن

هنگام تلاش برای مقابله با مشکلات و نگرانی های فعلی ، از ما خواسته می شود دوران کودکی خود را در نظر بگیریم بسیار آزاردهنده است. اتفاقات کودکی خیلی وقت پیش اتفاق افتادند ؛ ما احتمالا به سختی می توانیم به یاد بیاوریم ، چه برسد به ارتباط با شخص کوچکی که قبلا بودیم. اما یکی از قوی ترین توضیحات برای اینکه چرا ما ، در بزرگسالان ، با مشکل روبرو هستیم ، این است که در سالهای اولیه ما از این فرصت محروم بودیم که خودمان باشیم. شاید ما بیش از حد نظم و انضباط داشتیم یا شاید مراقبان ما مشغول یا شکننده بودند و بنابراین ما مجبور شدیم نقش والدین را بر عهده بگیریم و نیازها و خواسته های واقعی خود را در زیر زمین دفن کنیم.

وقتی خلل های درونی خود را بفهمیم ، می توانیم رفتارهای مضر را تصور کنیم که به اشتباه تصور می کنیم ذاتی هستند. این کتاب «سیری در کودکی» "کند و کاوی در آسیب های دوران کودکی و نمود آن ها در بزرگسالی" راهنمای درک بهتر خود جوانتر ماست تا بتوانیم در آینده شخصیتی را که دوست داریم شکل دهیم. این اثر بررسی می کند که ما تا چه حد می توانیم اقدامات خود را در زمان حال به تجربیات گذشته خود متصل کنیم و چگونه ممکن است از الگوهای آموخته شده دوران کودکی خود رهایی یابیم.

کتاب سیری در کودکی

قسمت هایی از کتاب سیری در کودکی (لذت متن)
یکی از دارایی های خاص نجیب زادگان اروپایی تا قرن ها روایت مفصل شجرهٔ خانوادگی شان بود، که دودمان آن ها را طی نسل ها نشان می داد. قصد آن ها این بود که شخصی که در پایین این درخت نشسته خود را محصول و وارث همهٔ پیشینیان خود بداند.

شاید دغدغهٔ عجیبی به نظر برسد، که کاملا به دوران گذشته مربوط می شود و فقط معدود خانواده های بزرگ و باستانی به آن علاقه دارند. ولی فکر ایجاد چنین درختی از دغدغه ای همگانی و، در عین حال، بسیار مرتبط نشئت گرفته است: همهٔ ما وارثان احساسات خاص هستیم؛ این احساسات تا حدّ بسیاری برای ما ناشناخته است، و بر رفتار روزانه مان معمولا در جهات منفی یا پیچیده تأثیر می گذارند. ما باید جزئیات میراث عاطفی مان را بفهمیم تا مبادا زندگی خود و دیگران را با پیروی کورکورانه از آن تباه کنیم.

بخش اعظم میراث عاطفی مان مانع رضایت و سعادت ماست، چون منطق آن ریشه در زمان حال ندارد؛ این میراث شامل تکرار رفتار و انتظاراتی است که در کودکی شکل گرفته و آموخته شده، و هنوز در بزرگسالی نیز فکر می کنیم آن آموخته ها بهترین راه برای مواجهه با موقعیت های دشوار است. متأسفانه، به نظر می رسد که بخشی از ذهن ما متوجّه نشده که شرایط خارجی مان عوض شده؛ و همچنان اصرار دارد که همان رفتارهای دفاعی قدیمی مان را بروز دهیم، حتا در رویارویی با افراد یا در لحظاتی که سزاوار نمی دانیم. جدول زیر بعضی از رفتارها و احساساتی را که ممکن است به ارث برده باشیم و تأثیر احتمالی آن ها بر زندگی ما در بزرگسالی را نشان می دهد.