کتاب سخن هایی که جهان را تغییر داد

Speeches That Changed the World
کد کتاب : 47437
مترجم :
شابک : 978-6227291650
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 220
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

«سایمن مانتیفوری» از نویسندگان پرفروش در ادبیات انگلیس

معرفی کتاب سخن هایی که جهان را تغییر داد اثر سایمن سیبیگ مانتیفوری

کتاب «سخن هایی که جهان را تغییر داد» اثری نوشته «سایمن مانتیفوری» است که اولین بار در سال 2005 انتشار یافت. این کتاب، پنجاه سخنرانی جریان ساز و تفکربرانگیز در طول تاریخ را گرد هم آورده است. علاوه بر سخنرانی ها، زندگینامه ای کوتاه از هر سخنران به همراه شرحی از چرایی اهمیت خطابه ها، و پیامدهای آن ها ارائه می شود. در میان این سخنان تأثیرگذار، برخی از صفحات فراموش نشدنی تاریخ روایت می شود: خطابه های «وینستون چرچیل» در زمان جنگ؛ سخنرانی الهام بخش «من رویایی دارم» از «مارتین لوتر کینگ»؛ کلمات به یاد ماندنی «جان اف. کندی»؛ و صحبت های پرشور «نلسون ماندلا»—ابتدا در محاکمه اش در سال 1964 و بعد در روز انتخاب شدن او به عنوان رئیس جمهور آفریقای جنوبی در سال 1994.

کتاب سخن هایی که جهان را تغییر داد

سایمن سیبیگ مانتیفوری
سایمن سیبیگ مانتیفوری (زاده 27 ژوئن 1965) مورخ ، مجری تلویزیونی و نویسنده کتاب ها و رمان های تاریخ محبوب بریتانیا است.مونتفيور به عنوان بانكدار، روزنامه نگار در امور خارجي و يك خبرنگار جنگي مشغول به كار بود كه درگيري ها را در زمان سقوط اتحاد جماهير شوروي پوشش مي داد.
دسته بندی های کتاب سخن هایی که جهان را تغییر داد
نکوداشت های کتاب سخن هایی که جهان را تغییر داد
Moving and thought-provoking.
تکان دهنده و تفکربرانگیز.
Barnes & Noble

It reveals a modern world in which freedom of speech remains a powerful agent of change.
این اثر، جهانی مدرن را آشکار می کند که در آن، آزادی بیان همچنان به عنوان عاملی قدرتمند برای تغییر باقی مانده است.
Amazon Amazon

It gives unique perspectives on key turning points in history.
این کتاب، چشم اندازهایی منحصر به فرد را از نقاط تحول مهم در تاریخ ارائه می کند.
Biblio

قسمت هایی از کتاب سخن هایی که جهان را تغییر داد (لذت متن)
«چمبرلین» پس از «استنلی بالدوین» در می 1937 نخست وزیر انگلستان شد و این دقیقا با اوج گیری «هیتلر» و «موسولینی» و جنگ داخلی اسپانیا همزمان بود و اینگونه، بیشتر وقت او صرف مواجهه با بحران های خارجی می شد. او دو سال مذاکره کرد، با این امید که از جنگ جلوگیری کند، اما مارس 1939 زمان اعلام شکست تلاش های او بود.

با شروع جنگ و شکست های ارتش بریتانیا، به ویژه در کارزار دفاع از نروژ، او با عدم اعتماد در پارلمان مواجه شد و درنهایت در می 1940 از سمت خود استعفا داد. مدتی نیز به عنوان رئیس شورای جنگ در کابینه «وینستون چرچیل» خدمت کرد. او در نهم نوامبر 1940 در لندن درگذشت.

به ندرت اتفاق می افتد که ادای فقط چند جمله از سوی یک نفر، شهرتی تاریخی پیدا کند. اما این در مورد «چمبرلین» اتفاق افتاد. سخنان چندجمله ای او هنگام پایین آمدن از پله های هواپیما در سپتامبر 1938، در حقیقت یک اعلام شکست بود.