کتاب عکس دسته جمعی با پدرخوانده

Group photo with godfather
سفر به سه گانه ی کاپولا
کد کتاب : 47875
شابک : 978-6229703892
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 262
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب عکس دسته جمعی با پدرخوانده اثر صفی یزدانیان

"عکس دسته جمعی با پدرخوانده" کتابی است نوشته ی "صفی یزدانیان" که خوانندگان را راهی "سفر به سه گانه‌ی کاپولا" خواهد کرد. "صفی یزدانیان"، منتقد و فیلمساز ایرانی، از اواخر دهه ی شصت قلم به دست گرفت و پیرامون سینما نوشت و طی آن سال ها، او به طور انحصاری درباره فیلم هایی نوشت که برای او اهمیت خاصی داشتند. فیلم هایی که برای او ماندگار شدند و در یاد او به زندگی ادامه دادند.
کتاب پیش رو با عنوان "عکس دسته جمعی با پدرخوانده"، اگر چه این سه گانه ی مهم تاریخ سینما را نیز مورد بررسی قرار داده، اما فقط به آن محدود نشده و خواننده را به سفری تماشایی در تاریخ سینما می برد. فیلم ها و شخصیت هایشان در این کتاب از مقابل دیدگان خواننده عبور می کنند و یک صحنه یا دیالوگ، هر کدام از ما را به جهان متفاوتی از سینما و فیلمسازی منتقل می کند. از فیلم های آمریکایی دهه 1970 به سینمای ایتالیا و از کاپولا به تارکوفسکی خواهیم رفت. از آنتونیونی تا وونگ کار وای سفری دیگر خواهیم داشت و از یک فیلم مافیایی، به قلمروی نمایش نامه های شکسپیر قدم خواهیم گذاشت. "صفی یزدانیان" از شاهکارهای برتولوچی و اسکورسیزی نیز غافل نشده و همه چیز در این مسیر شگفت انگیز، درباره فیلم و کلام و موسیقی است که مخاطب را با خود همراه می کند و او را به سفری خیره کننده و افسونگرانه می برد. افسونی که بر پرده های بزرگ سینما شکل می گیرد. شیوه ی نگارش "صفی یزدانیان" در "عکس دسته جمعی با پدرخوانده"، شیوه ای آمیخته با شور و هیجان و احساس است و این عشق بی اندازه ی او به سینما، روح مخاطب را نیز به این جادو آغشته می کند.

کتاب عکس دسته جمعی با پدرخوانده

صفی یزدانیان
صفی یزدانیان (زادهٔ ۱۳۳۹ خورشیدی) منتقد سینمایی، فیلم‌ساز، روزنامه‌نگار و مترجم اهل ایران است.صفی یزدانیان، متولد سال ۱۳۳۹ در تهران است. او دانش آموخته کارشناسی سینما از دانشگاه هنر در سال ۱۳۶۸ است. از فیلم‌های مستند او می‌توان به فیلم «نفس» و حضور آن در جشنوارهٔ فیلم‌های مستند ژان تی یی (فرانسه) و جشنوارهٔ فیلم بازارها (پاریس) و همین‌طور فیلم «در جستجوی شهرزاد» و حضور آن در جشنوارهٔ فیلم‌های مستند آمستردام اشاره کرد. فیلم کوتاه &laqu...
دسته بندی های کتاب عکس دسته جمعی با پدرخوانده
قسمت هایی از کتاب عکس دسته جمعی با پدرخوانده (لذت متن)
همیشه و همچنان، وقت تماشای هرکدام از پدرخوانده ها، گوشه ای از ذهنم این حس می گذرد که انگار وارد دنیایی ممنوع شده ام. انگار جایی هستم که نباید باشم، انگار سرک کشیده ام به زندگی آدم هایی که زبان مشترک و روابطی که میان شان می گذرد سرشار است از انبوهی اشاره و رمز، که فقط خودشان از آن سر در می آورند. و نه تنها زبان، هر نگاه و هر حرکت دست، هر سکوت و هر تکیه دادن و هر پا روی پا گذاشتن، هر غذای روی میز و هر میوه، هر چیزشان، متعلق است به فقط خودشان. و تازه خیلی وقت ها حتی به درستی روشن نیست این آدم ها اصلا کجا هستند. این خانه نمای بیرونی اش چه شکلی است، این اتاق به کدام اتاق راه دارد، این جا دفتر کار است یا پستوی دکانی؟