کتاب مالیخولیای زمان

malikholia zaman
سیری در سینمای آلکساندر ساکوروف
کد کتاب : 96727
شابک : 978-6229847046
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 332
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب مالیخولیای زمان اثر مهران صفوی

"در کنار ادبیات ، که یکی از عشق های من است ، از نمایش رادیویی هم خیلی خوشم می آمد. چشم هایم را می بستم و جهان خیالی خودم را در آن قطعه نمایشی می ساختم. در خانواده من کسی اهل هنر نبود. من در روستای کوچکی در سیبری به دنیا آمدم که الان دیگر وجود ندارد ؛ آن جا نیروگاه برق آبی ساختند. اگر بخواهم زادگاهم را ببینم ، می توانم قایقی بگیرم و از راه آب به آن جا بروم و به ته دریا نگاه کنم.
من بر اساس احساساتم پیش می روم : احساسات بر آمده از وداع ها و جدایی ها . به نظر من ، درام مرگ همان درام جدایی است. در روسیه وداع های لذت بخش ممکن نیست. در روسیه حس مرثیه وجود دارد. حسی که عمیق ، سریع و ناگهانی و همراه درد فرا می گیردتان."
آلکساندر ساکوروف
مالیخولیای زمان سر آغازی است برای شناخت و واکاوی سینمای دیر یاب آلکساندر ساکوروف : سینمایی پیش بینی ناپذیر ، قطعیت گریز ، رمنده و به شدت فنی و پیشرفته . نیمه نخست آن ترجمه کتاب کشتی روسی آلکساندر ساکوورف (2016) بیرکیت بویمرس ، استاد مطالعات سینمایی دانشگاه آبریست ویث ،است و نیمه دوم آن حاوی ترجمه چهار جستار برگزیده از کتاب سینمایی آلکساندر ساکوروف (2011) که زیر نظر بویمرس و ناسی کاندی ، استاد مطالعات اسلاوی دانشگاه پیتسبورگ ، منتشر شده است ، به علاوه مصاحبه پل شریدر با ساکوروف

کتاب مالیخولیای زمان