کتاب عنکبوت و ستاره ی دریایی

The Starfish and the Spider
قدرت مهارنشدنی سازمان های بدون رهبر
کد کتاب : 47971
مترجم : علیرضا موثق
شابک : 978-6008576624
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب عنکبوت و ستاره ی دریایی اثر اوری برافمن

حقیقت آن است که "سلسله مراتب" با تمام دستاوردهایی که برای کسب وکارها داشته، تمام قد در برابر شکوه و عظمت ارتباطات انسانی و خلاقیت ایستاده و ویژگی هایی نظیر انعطاف، واکنش سریع به تغییرات و پویایی که لازمه بقا در دنیای به شدت متغیر و پرتلاطم امروزی است را از آنان سلب کرده است. در این بین کسب وکارهایی نام آشنا با استفاده از رویکردی جالب و تا حدودی عجیب، سد سلسه مراتب را کنار زدند و افقی بسیار وسیع برای کسب وکار خود آفریدند و برخی از آنها نظیر اسکایپ، رشدهای ۱۰۰ برابری را در سایه این تفکر جالب تجربه کردند. این شرکت ها، همواره از رقیبانشان جلوتر هستند و مانند"جیوه" به راحتی نمی توان آن ها را به چنگ آورد. کتاب "عنکبوت و ستاره دریایی"، داستان این سدشکنی و نقدی است بی سابقه و تا حدودی بی رحمانه به سلسله مراتب.
شاید برای ما که تاکنون چنین سازمان هایی را تجربه نکرده ایم، جوابمان این باشد: "غیرممکن است. همه چیز بهم می خورد و آن سازمان به زودی شکست می خورد". اما عجله نکنید. به این آمار و ارقام دقت کنید: "اسکایپ"، در سال 2004، 15 میلیون کاربر داشت و در سال2020، 1.5 میلیارد نفر، این یعنی 100 برابر پیشرفت!!! از این دست پیشرفت های عجیب و باورنکردنی باز هم می توان مثال زد. اما داستان چیست و ما چکار می توانیم برای کسب وکار خود کنیم؟
طبیعتا عوامل مختلفی در پیشرفت و رشد یک کسب وکار سهیم هستند؛ اما نکته مهم در خصوص این گونه رشدها، بحث ساختار است. بستری که چنین پیشرفتی در آن اتفاق افتاده، مسیری متفاوت از قالب ساختارهای سلسله مراتبی است. برای پی بردن به این راز، باید با عنکبوت و ستاره دریایی بیشتر آشنا شویم.

کتاب عنکبوت و ستاره ی دریایی

اوری برافمن
اوری برافمن یک کارآفرین مادام العمر است. ماجراهای او شامل راه اندازی بی سیم، گروه حمایت از مواد غذایی سالم و شبکه ای از مدیران عامل است که در پروژه های سود عمومی کار می کنند و او با Rod Beckstrom بنیان گذاشته است. وی دارای لیسانس مطالعات صلح و تعارض از دانشگاه برکلی و MBA از دانشکده بازرگانی استنفورد است.