کتاب نقد ادبی با رویکرد روایت شناسی

Literary criticism
با رویکرد روایت شناسی
کد کتاب : 48968
شابک : 978-6226654920
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب نقد ادبی با رویکرد روایت شناسی اثر حسین پاینده

"نقد ادبی با رویکرد روایت شناسی" کتابی است به قلم دکتر "حسین پاینده" که در دویست و چهل صفحه توسط انتشارات نیلوفر به عرصه ی چاپ رسیده است.
ما ، مردم ی جامعه امروزی ، در دنیایی غرق در داستان زندگی می کنیم و بافت زندگی روزمره ی ما از انواع داستان ها تشکیل شده است. روایت محدود به داستان ها یا رمان های کوتاه نیست. همچنین ممکن است شکل شعر یا حتی مستند داشته باشد. با این حال ، ما به طور مداوم در شرایط مختلفی که طی آن شنونده یا گوینده ی یک روایت هستیم، در زندگی روزمره ی خود غوطه وریم. این مساله مانند مکالمه با یک همکار ، همسایه یا فروشنده، صحبت با تلفن با دوستان و خانواده ، خواندن اخبار آنلاین یا تماشای اخبار در تلویزیون و کانال های ماهواره ای ، نوشتن ایمیل ها و خواندن پیام ها در پیام رسان ها ، گرفتن عکس یادگاری ، گفت و گوی آرام با خودمان ، یا حتی خواب دیدن مرتب در حال اتفاق افتادن است.
"نقد ادبی با رویکرد روایت شناسی" از دکتر "حسین پاینده" از طریق هفت فصل که توسط برخی از مشهورترین متفکران این حوزه نوشته شده است ، خوانندگان را در معرض مهم ترین موضوعات نقد روایی قرار می دهد. هر دو مضمون نظری در این زمینه و نمونه های عملی نقد ادبی با استفاده از رویکرد روایت شناسی در هر فصل از کتاب پوشش داده شده است. به محتوای رمان های مورد بحث در این کتاب به طور کامل در متن پرداخته شده است تا خواننده به سادگی بتواند آن را دنبال کند. این کتاب شامل تجزیه و تحلیل روایت شناسی جامعی از دو داستان کوتاه ، و همچنین ترجمه متن کامل آن قطعات است.

کتاب نقد ادبی با رویکرد روایت شناسی

حسین پاینده
حسین پاینده (متولد ۲۸ شهریور ۱۳۴۱، تهران) نویسنده، منتقد ادبی، منتقد فیلم و استاد نظریه و نقد ادبی دانشگاه علامه طباطبائی و مسئول پروژهٔ «مجموعهٔ نظریه و نقد ادبی» است که به کوشش نشر روزگار، انتشارات نیلوفر، انتشارات نگاه امروز و انتشارات حکایت قلم نوین منتشر شده‌است. از وی در کتاب باغ در باغ هوشنگ گلشیری در ضمن منتقدانی یاد شده‌است که به پیشبرد نقد ادبی در ایران یاری رسانده‌اند.
قسمت هایی از کتاب نقد ادبی با رویکرد روایت شناسی (لذت متن)
همه ی ما انسان ها در طول زندگی مان دائما در حال روایت سای و مصرف روایت هستیم. به عبارتی، هویت و هستی ما (هم هستی روانی فردی مان و هم هستی اجتماعی جمعی مان) حاصل قرار گرفتن مان در موقعیت های روایتی است.