کتاب قرار بی قرار

Gharar-e Bi Gharar
(زندگی نامه داستانی شهید مصطفی صدرزاده)
کد کتاب : 49341
شابک : 978-6003305595
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 296
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب قرار بی قرار اثر فاطمه سادات افقه

کتاب «قرار بی قرار» پنجمین کتاب از مجموعه کتاب های مدافعین حرم و مربوط به زندگی شهید مصطفی صدرزاده از شهدای مدافعین حرم است که به قلم خانم فاطمه سادات افقه به رشته تحریر درآمده و چاپ اول آن در سال ۱۳۹۶ وارد بازار نشر شده است.
این کتاب که در ۴۰۰ صفحه به چاپ رسیده است، در سه بخش کلی، به صورت گردآوری و نقل روایت و خاطره از طرف پدر، مادر، خواهر، همسر، اقوام، دوستان و همرزمان شهید (در ایران و سوریه) تهیه شده، در حقیقت مجموعه خاطراتی است که افراد مذکور از شهید بازگو می کنند و خواننده با مطالعۀ آن تصویر روشنی از شهید و اهدافش را در ذهن خود ایجاد می کند.
در این کتاب که مادر و پدر مصطفی مراحل کودکی، نوجوانی و جوانی و نهایت اعزام به سوریه و نحوۀ جلب رضایت آنها را به طرز شیوایی بیان می کنند، همسر شهید (سمیه ابراهیم پور) نیز به تشریح وضعیت خانوادگی خود و محیطی که در آن رشد و تربیت یافته پرداخته و سپس نحوۀ آشنایی اش با شهید و نهایتا ازدواج با او که حاصل آن دو فرزند به نام های فاطمه و محمدعلی است را بیان می کند.
راوی، در ادامه ضمن معرفی مصطفی و خانوادۀ او، به بیان فعالیت های مصطفی در بسیج در دوران جوانی و دفاع از انقلاب و حضورش در جریان فتنه سال ۸۸ و مجروحیتی که در این خصوص برایش به وجود آمده پرداخته، سپس نحوۀ آشنایی مصطفی با فتنه داعش در عراق و سوریه و تلاش مکرر مصطفی برای حضور جهت دفاع از حریم آل الله را بیان می کند.
براساس روایت راویان، مصطفی علاقۀ عجیبی برای رفتن به سوریه و دفاع از حریم آل الله داشت تا حدی که وقتی احساس کرد از طریق ایران نمی تواند به سوریه برود، سعی کرد از طریق عراق وارد سوریه شود که وقتی در این راه هم ناموفق بود به عنوان افغانی همراه با بچه های فاطمیون عازم سوریه می شود. در آنجا نیز به دلیل لیاقت و شایستگی هایی که از خود بروز می دهد به عنوان فرمانده تیپ فاطمیون منسوب و چندین مرتبه مجروح و برای مداوا به ایران اعزام می شود و هر بار قبل از بهبودی کامل به سوریه بازمی گشته است.
شهید مصطفی صدرزاده متولد ۱۹/۶/۱۳۶۵ متولد و در ۱۹/۶/۱۳۸۶ ازدواج نمود که حاصل آن دو فرزند به نام های فاطمه و محمدعلی است و در روز۱/۸/۱۳۹۴ (مقارن با روز تاسوعا) در حومۀ حلب در سوریه به شهادت رسید. پیکر این شهید بزرگوار بعد از چند روز به ایران منتقل و در گلزار شهدای بهشت رضوان شهریار به خاک سپرده می شود.

کتاب قرار بی قرار