کتاب از چشمه خورشید

Az Cheshme-ye Khorshid
(یادداشت هایی از ژاپن)
کد کتاب : 49674
شابک : 978-9642247691
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 564
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب از چشمه خورشید اثر هاشم رجب زاده

از چشمه ی خورشید شامل قطعاتی از هاشم رجب زاده درباره کشور ژاپن است که از ۵۷۰ قطعه منتشر شده در ستون «از چشمه خورشید»، در ۳۰ شماره مجله بخارا گرفته شده است.
این کتاب گردآورده ای از ۵۷۰ قطعهٔ منتشر شده در ۳۰ شمارهٔ نخست ستون «از چشمهٔ خورشید» درج شده در ماهنامهٔ بخارا در سالهای ۱۳۷۸ تا ۱۳۹۱ است. مدیر بخارا در میانهٔ سال ۱۳۷۷ با آغاز خجستهٔ انتشار این دفتر خواست که مطالبی پی در پی در بارهٔ ژاپن و ژاپن شناسی در مجله چاپ شود.
نام از چشمهٔ خورشید از این رو برای این ستون انتخاب شده که ژاپن در آثار ادبی و تاریخنامه های باستان سرزمین خاستگاه هور یا برشدن گاه آفتاب خوانده شده، که همان «خراسان» است.
قطعه های از چشمهٔ خورشید، جز بخش هایی نقل از نامه های دوستان رجب زاده و در معرّفی کتاب ها و آثار مکتوب ایرانشناسی در ژاپن و نیز خاطره نوشته ها، آگاهی هائی است که او از منابع گوناگون فراهم آورده است. به گفته خودش مطالب تاریخی و تحلیلی را بیش تر از کتاب ها و تاریخنامه ها برگرفته، یا از چند منبع انتخاب و تلخیص و تلفیق کرده است. مطالب مربوط به رویدادهای روز را هم در مطبوعات ژاپن یافته یا هنگام شنیدن و دیدن خبرها و گزارش های رادیو و تلویزیون یادداشت کرده است.

کتاب از چشمه خورشید

هاشم رجب زاده
هاشم رجب‌زاده محقق و مترجم ایرانی، متولد ۱۳۲۰ در تهران است. او در سال ۱۳۴۳ موفق به اخذ درجه لیسانس حقوق از دانشگاه تهران و در سال ۱۳۵۱ دکتر حقوق علوم انسانی از همان دانشگاه گردید. نام پایان‌نامه دکترای وی «آئین کشورداری در وزارت رشیدالدین فضل‌الله همدانی» است. هاشم رجب‌زاده از سال ۱۳۴۹ تا ۱۳۶۱ عضو وزارت امور خارجه ایران بوده‌است و از سال ۱۳۶۱ تا ۱۳۹۲ استادی زبان و ادب فارسی را در دانشگاه مطالعات خارجی اوساکا برعهده داشته‌است. هاشم رجب زاده در ۲۳ اردیب...