کتاب قرن دیکتاتورها

Le Siècle des dictateurs
کد کتاب : 50613
مترجم :
شابک : 978-6220403357
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 399
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب قرن دیکتاتورها اثر اولیویه گز

"باید توجه داشت که دیکاتوری امروزه مسری است، درست همانطور که آزادی زمانی بود."
پل والری، نگاهی به جهان کنونی می اندازد. اگر دیکتاتوری به قدمت تاریخ باشد، این پدیده در پایان جنگ جهانی اول با ظهور توتالیتاریسم شوروی و فاشیستی، قبل از اینکه بحران 1929 به نفع پیروزی نازیسم باشد، دچار چرخش بزرگی شد. برای چهار نسل، در تمام قاره‌ها، رژیم‌هایی که توسط ایدئولوژی تسخیر شده‌اند، فرمانروایی را به نظمی آهنین تبدیل خواهند کرد، که بر جنگ‌ها و نابودی‌های وحشیانه‌ای که پیشرفت را به چیزی علیه بشریت تبدیل کرده است، رهبری خواهند کرد.
این شکل مطلق مطلق‌گرایی توسط رهبران بی‌رحمی تنظیم می‌شود، که همگی در رژیمی نقش برتر را دارند که با آهن داغ نشان خود را مشخص می‌کنند. مشخصات و شخصیت های آنها متفاوت است، اغلب حتی مخالف است، اما همه ی آن ها عطش یکسانی برای قدرتی که مبتنی بر بی اهمیت جلوه دادن وحشت است دارند. همان بی اعتمادی به همنوعان خود و عمیق ترین تحقیر زندگی انسان ها و به طور گسترده تر، تحقیر هر نوع از آزدی. .
برای اولین بار، پرتره آموزنده ترین آنها در اینجا ترسیم می شود، خواه معروف باشند، چه مورد سوء تفاهم قرار گرفته باشند و یا فراموش شده باشند. بیست و دو پرتره از دیکاتور های تاریخ در مقیاس بزرگ که در آن جامعیت تحقیق با هنر روایی بهترین روزنامه نگاران و مورخان کنونی ترکیب شده است که عمدا توسط اولیویه گوئز گرد هم آمده است.

کتاب قرن دیکتاتورها

اولیویه گز
اولیویه گز (زاده 15 ژوئن 1974 استراسبورگ) روزنامه نگار، مقاله نویس و نویسنده فرانسوی است. او برنده جایزه Renaudot شد.او در استراسبورگ بزرگ شد. مادربزرگ مادری او را در سنین بسیار کمی با خواندن آشنا کرد.وی در علوم پو استراسبورگ، دانشکده اقتصاد لندن و کالج اروپا تحصیل کرد. او به عنوان روزنامه نگار مستقل، برای نیویورک تایمز، لوموند، فرانکفورتر آلگماین زیتونگ، مجله لو فیگارو، L'Express ، Le Point ، Politique Internationale ، Der Freitag ، Der Tages Anzeiger ، Das Magazin و Il Foglio کار کرد.بین سا...
قسمت هایی از کتاب قرن دیکتاتورها (لذت متن)
دیکتاتور فقط نویسندهٔ داستان های تخیلی نیست، بازیگر و کارگردانی برجسته هم است. از روی بالکنش، از پشت تریبون ورزشگاه به مناسبت کنگرهٔ حزبی واحد برای مردمش داد سخن می دهد. زمزمه می کند، زوزه می کشد، آروغ می زند؛ به کلمه ها چنگ می زند. سیرکی بزرگ حضورش را همراهی می کند. اسطوره های احیاشده و دینی که او پیامبرش است، به شکوه و جلال، تجلیل ها و آیین های جدید نیاز دارد: کمی زرق و برق و نمایش چشمگیر. با هیاهوی بسیار مردان چابک عضلانی و دختران جوان پاکدامن، دسته های سربازان، ورزشکاران و موشک ها را به صف می کند, در حالی که گل ها و نشان ها و بیرق ها را حمل کرده اند و آن طور که باید خود را آراسته اند. هر دیکتاتوری زیورآلات، اونیفرم ها، پیراهن سیاه، کت مائو، کلاه پلنگی و شگردهایی خاص خود را دارد که لشکریانش را قوی تر و پرشمارتر نشان می دهد؛ مثل گذشته که حاکمان خودکامه در پادشاهی های آفریقا یا آمریکای میانه، جنگجویانشان را با پرها و خالکوبی ها و نقاب های جنگی آرایش می کردند. در عصر جدید همه چیز محکوم به زیرورو شدن است: انقلاب ها به قدری اذهان را تحت تأثیر قرار داده اند که ادعا می کنند به بشریت از نو شکل می دهند و با جهانیان پیوندی نزدیک دارند. تسهیل گر بزرگ زبان نمادینش را تحمیل می کند و پرچم و نشان، آدرس، سلام نظامی، سرود ملی و تمبرها باید مشخصه (یا چهرهٔ او) را بر خود داشته و قابل شناسایی باشند, و به آسانی قابل تکثیر؛ محرک هایی که هیجان می آفرینند و ارعاب می کنند.