کتاب شیعه در اسلام

Shiites in Islam
کد کتاب : 51273
شابک : 978-9640910733
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 17
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب شیعه در اسلام اثر سید محمدحسین طباطبایی

شرح و بسط معارف اسلامی را باید از متفکران ژرف اندیشی آموخت که در نزد همگان به علم و دانش و صفای باطن و تهذیب نفس، شناخته شده اند.
بی تردید علامه سید محمدحسین طباطبائی از عالمان برجسته ای است که نزد همگان به این صفات شهره است. وی با سخت کوشی و تامل و دقت و از سر اخلاص به فراگیری علوم همت گمارد و با هوشیاری در مسیر تهذیب نفس و عرفان پای گذاشت؛ از همین رو، آثاری که از وی به جا مانده جاذبه ویژه ای دارد و با بهره مندی از عقلانیت و معنویت عقل و قلب مخاطبان را سیراب می سازد.
از سالیان قبل، آثار ایشان چاپ شده بود اما استاد سید هادی خسروشاهی از سالیانی دراز و با اجازه ی شخص آن بزرگوار، همه ی آنها را - غیر از تفسیر المیزان- با دقت تنظیم، تصحیح، ویرایش و آماده ساخته و برای چاپ به موسسه بوستان کتاب سپردند که به تدریج در 20 جلد منتشر گردید.
اینک برای نظم و انسجام بهتر، همه آنها را تحت عنوان «مجموعه آثار علامه طباطبائی» در 9 جلد تقدیم علاقه مندان شده است.
جلد اول این مجموعه شامل کتاب های: قرآن در اسلام، شیعه در اسلام و گلچینی از معارف تشیع می باشد.

کتاب شیعه در اسلام

سید محمدحسین طباطبایی
سید محمدحسین طباطبایی (زاده ۱۲۸۱ تبریز - درگذشته ۲۴ آبان ۱۳۶۰ قم) معروف به علامه طباطبایی روحانی، عارف، فیلسوف و نویسنده ایرانی بود. وی از مراجع تقلید شیعه و از مدرسان حوزه علمیه قم بشمار می آمد، که از شاگردان وی می توان به مرتضی مطهری، سید محمد بهشتی، سیدعلی خامنه ای، ناصر مکارم شیرازی،محمدرضا مهدوی کنی و محمدتقی مصباح یزدی اشاره کرد. تفسیر المیزان، نهایةالحکمة، شیعه در اسلام و اصول فلسفه و روش رئالیسم از آثار اوست.