کتاب سیمای فرزانگان

Simaye Farzanegan
کد کتاب : 51293
شابک : 978-9640913925
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 430
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 27
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب سیمای فرزانگان اثر رضا مختاری

رفتار و گفتار فرزانگان، سراسر، حکمت آمیز و برای همگان درس آموز است. این کردارها و رفتارها، از آنان سیمای پرفروغ ساخته است که چونان مشعلی فروزان میرعلم و زندگی را نورباران می کنند. سرگذشت دل نشین این فرزانگی ها در کتاب های مختلف و به صورت پراکنده آمده است؛ از این رو، تدوین، دسته بندی و گلچین کردن آنها ضرورتی است که امر مطالعه را برای مشتاقان آسان می سازد.
اثر حاضر، چنین رسالتی را بر دوش دارد که در شانزده فصل به آن اهتمام ورزیده و الگوهای رفتاری عالمان و حکیمان و عارفان را در قالب داستان های آموزنده و لطیف با بهره مندی از آیات و روایات، آورده است.

کتاب سیمای فرزانگان

رضا مختاری
حجه الاسلام رضا مختاری در سال 1342 در خانواده ای متوسط و کشاورز در رضوان شهر اصفهان متولد شد. در سال 1356، برای تحصیل در حوزه علمیه به قم آمد. مقدمات تفسیر، فقه،اصول فقه، فلسفه و عرفان را از محضر اساتید بنام حوزه ، به ویژه حضرات آیات بهجت، تبریزی، جوادی آملی،حسن زاده آملی،سبحانی،شبیری زنجانی،مظاهری، وحید خراسانی،استادی،انصاری شیرازی،پایانی، خرازی،صلواتی و مدرس آموخت . وی در کنار تحصیل به تدریس و تالیف و تحقیق پرداخت در سال 1378 مرکز تدوین و نشر متون درسی حوزه(متون) را تاسیس کرد که تا کنون،15 ...