کتاب اخلاق اجتماعی از دیدگاه قرآن

Social ethics
کد کتاب : 51169
شابک : 978-9640922613
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اخلاق اجتماعی از دیدگاه قرآن اثر علیرضا ملکی

مجموعه کتب «از قرآن بپرسیم» در 6 جلد از سوی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی تهیه و به همت موسسه بوستان کتاب منتشر و روانه بازار نشر شده است.
قرآن برترین هدیه نازل شده الهی است که برای راهنمایی و دستگیری انسان از جانب پروردگار هستی فرو فرستاده شده است؛ این هدیه گرانبهای راهگشای چالش، مشکلات و پرسش های بشر است.
مرکز ملی پاسخگویی به سولات دینی، در جایگاه مرکز تخصصی پاسخ به پرسش های دینی، روزانه مورد مراجعه هزاران نفر از هموطنان عزیزی است که برای بیش­دانستن در مورد آموزه های دینی، دغدغه دارند و از راه های ارتباطی گوناگون، پرسش خود را با کارشناسان مرکز مطرح می کنند؛ قرآن کریم در فرآیند پاسخگویی دینی، اصلی ترین و اصیل ترین منبع پاسخ ها است.
مقام معظم رهبری دام ظله در دیدار سوم دی ماه 1397 با مدیران ارشد دفتر تبلیغات اسلامی، ضمن تقدیر و تحسین فعالیت پاسخگویی، امر فرمودند که در کنار ظرفیت های مختلف پاسخگویی، اهتمام بیشتری به تولید کتاب در این زمینه صورت گیرد؛ پیرو این امر معظم له، از بین پرسش های قرآنی این مرکز، مجموعه هایی ناظر به موضوعات پرتکرار و مورد مراجعه بیشتر مخاطبان مرکز، انتخاب و به همت تعدادی از کارشناسان ارجمند این مرکز با استفاده از چشمه های بی پایان معارف قرآنی به زیور پاسخ هایی از قرآن، آراسته شد.
در تدوین مجموعه «از قرآن بپرسیم» تلاش بر ساده نویسی و سهولت استفاده برای عموم مخاطبان ارجمند بوده و در عین حال، بیان روان در کنار اتقان علمی و مستند سامان پذیرفته است.
کتاب حاضر با عنوان «اخلاق اجتماعی از دیدگاه قرآن» جلد ششم این مجموعه می باشد.
با توجه به آیات الهی، یکی از اهداف اصلی بعثت پیامبر اسلام (ص) تزکیه نفوس، تربیت انسان ها و پرورش اخلاق حسنه بوده است؛ حتی می توان گفت تلاوت آیات الهی و تعلیم کتاب و حکمت که در نخستین آیه آمده، مقدمه ای است برای مسئله تزکیه نفوس و تربیت انسان ها؛ همان چیزی که هدف اصلی علم اخلاق را تشکیل می دهد.
بنابراین تکامل اخلاقی در فرد و جامعه، مهم ترین هدفی است که ادیان آسمانی در پی برآوردن آن هستند و ریشه همه اصلاحات اجتماعی و وسیله مبارزه با مفاسد و پدیده های ناهنجار می شمرند.
این نوشتار، مباحث اخلاقی را از منظر قرآن کریم بررسی می کند. مباحث اخلاقی را می توان به اخلاق الهی فردی و اجتماعی تقسیم کرد و پژوهش حاضر به بعد اجتماعی توجه بیشتری دارد.

کتاب اخلاق اجتماعی از دیدگاه قرآن

دسته بندی های کتاب اخلاق اجتماعی از دیدگاه قرآن