کتاب مردن

Dying: A Memoir
(داستان یک زندگی)
  • 10 % تخفیف
    30,000 | 27,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: سخن سخن
    نویسنده:
کد کتاب : 33034
مترجم :
شابک : 978-6222600105
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 154
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

نوشتن از مرگ
Dying: A Memoir
  • 15 % تخفیف
    44,000 | 37,400 تومان
  • موجود
  • انتشارات: هنوز هنوز
    نویسنده:
کد کتاب : 51870
مترجم :
شابک : 978-6227255249
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 152
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب نوشتن از مرگ اثر کری تیلر

«مرگ آگاهی» رهایی بخشی نیروی غریب و هولناکی ست که ناپایداری جهان و مناسباتش را به رخ می کشد. از سقراط تا داستایوفسکی و فوئنتس، به وضوح می توان این فهم ناپایداری جهان را دید و لمس کرد. نویسندگان و اندیشمندانی که هرکدام به نوعی وجود تصادف و بی اختیاری آدمی برابر مرگ را پیش رو گذاشتند و همه ی تلاششان تشویق به رفتن ورای روزمرگی های زندگی بود. در این میان اما مواجهه با مرگ در معنای واقعه ای ناگزیر که زمان وقوعش برایمان روشن است، تجربه ای ست که کمتر کسی با آن روبرو بوده و اگر کسی این مهم برایش اتفاق افتاده کمتر شخصی از این میان را می توان سراغ گرفت که از مواجهه اش با این تجربه نوشته باشد. کتاب «نوشتن از مرگ» از «کری تیلور» به ادبیات درآوردن مواجهه ی شخصی خود نویسنده با مرگ خودش است. تیلور که کمی پیش از مرگش از قریب الوقوع بودن آن مطلع می شود، لحظه به لحظه از رویارویی اش با این درگذشتن می نویسد و بی وقفه تمام جزر و مدهای جسمی و روانی اش را شرح می دهد. «نوشتن از مرگ» مواجهه ی ادیبانه، فلسفی، شوخ طبعانه و دیوانه وار نویسنده ایست که به یقین می داند چند روزی بیشتر زنده نخواهد بود. آگاهی نویسنده ی کتاب از مرگ، به تصور پیشینی اکثریت آدم ها نسبت به زندگی و مرگ حمله می کند و این حمله را نیز ابتدا از خودش آغاز می کند.

کتاب «نوشتن از مرگ» اثری نوشته ی «کری تیلر» است که نخستین بار در سال 2016 انتشار یافت. نویسنده ی استرالیایی، «تیلر»، که پس از مدتی با این خبر مواجه شد که دیگر درمانی برای سرطان مغزش وجود ندارد، در این شرح حال تأثیرگذار و فوق العاده صادقانه به تأمل در مورد پایان زندگی اش می پردازد. «تیلر» که در سال 2016 از دنیا رفت، هم خشم ها، ناراحتی ها و نگرانی های خود را—به خصوص نسبت به عزیزانش—با مخاطبین در میان می گذارد و هم از پذیرش این اتفاق اجتناب ناپذیر سخن می گوید. او نگاهی دوباره به دوران کودکی و خانواده اش می اندازد و روابط شکننده ی والدین و خواهران و برادرانش، لذت مادر شدن، و زندگی غیرمعمول و شگفت انگیز یک نویسنده را به خاطر می آورد.

کتاب نوشتن از مرگ

کری تیلر
کری تیلر (1955 - 5 ژوئیه 2016) نویسنده استرالیایی بود.تیلر در ساوت پورت، کوئینزلند به دنیا آمد و از کودکی در فیجی و کنیا زندگی می کرد. وی در دانشگاه ملی استرالیا در رشته تاریخ تحصیل کرد و سپس به عنوان نویسنده مستقل سینما و تلویزیون با کارهای خود از جمله فیلم تلویزیونی دو بخشی Alterations 1988 برای ABC کار کرد. اولین کتاب های او مجموعه کتاب های کودکان Rat Tales and Bandaged Bear بود.تیلر در سال 2005 با بیماری ملانوما روبرو شد و به داستان نویسی روی آورد و رمان دوبله خود در سال 2011 ، من و آقای ...
نکوداشت های کتاب نوشتن از مرگ
Destined to be an important piece of the conversation surrounding death.
اثری که بدون تردید به بخشی مهم از گفت و گوی پیرامون مرگ تبدیل خواهد شد.
Publishers Weekly Publishers Weekly

With clarity and courage, the author finds words to escort us towards silence.
نویسنده با شفافیت و شجاعت، واژگانی را برای بدرقه ی ما به سوی سکوت می یابد.
Hilary Mantel

Honest, powerful, and moving.
صادقانه، قدرتمند، و تکان دهنده.
Oprah

قسمت هایی از کتاب نوشتن از مرگ (لذت متن)
حدود دو سال پیش، از اینترنت، داروی اتانازی چینی خریدم. می توانی این گونه تهیه اش کنی، یا می توانی به مکزیک یا پرو سفر کنی و بدون نسخه از دامپزشک آن را بخری. ظاهرا فقط کافی است بگویی باید اسب بیمارت را خلاص کنی، آن وقت هر قدر بخواهی به تو می فروشند.

بعد هم می توانی آن را توی اتاقت در هتلی در شهر «لیما» بنوشی، و زحمات حمل و نقل جسدت به شهر و دیارت را بیندازی گردن خانواده ات، یا دارو را توی چمدانت جاساز کنی تا بعدا از آن استفاده بکنی.

قصد نداشتم دارو را بی درنگ مصرف کنم و حال و روز خوشی هم نداشتم که آن همه راه تا جنوب آمریکا بکوبم، پس رفتم سراغ خرید اینترنتی از چین.