کتاب فرقه ها در میان ما

Cults in Our Midst
کد کتاب : 52241
مترجم : ابراهیم خدابنده
شابک : 978-6009929498
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 482
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1995
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب فرقه ها در میان ما اثر مارگارت تالرسینگر

توضیح درباره "کتاب فرقه ها در میان ما" را بهتر است از زبان خود نویسنده یعنی مارگارت تالرسینگر بخوانیم:
"در این کتاب من از اصطلاح فرقه و گروه برای اشاره به هر یک از تعداد زیادی از گروه‌هایی استفاده خواهم کرد که در جامعه ما پدید آمده‌اند و از نظر نحوه پیدایش، ساختار قدرت و حکومت‌شان مشابه هستند. فرقه‌ها از فرقه‌های نسبتا خوش‌خیم تا آنهایی که کنترل فوق‌العاده‌ای بر زندگی اعضا اعمال می‌کنند و از فرآیندهای اصلاح فکری برای تأثیرگذاری و کنترل اعضا استفاده می‌کنند، هستند. در حالی که رفتار فرقه‌های خاص باعث می‌شود که افراد غیرعضو آنها را مورد انتقاد قرار دهند، اصطلاح فرقه به خودی خود تحقیرآمیز نیست، بلکه صرفا توصیفی است. به گروهی اشاره می‌کند که حول فردی تشکیل می‌شود که ادعا می‌کند مأموریت یا دانش خاصی دارد، و آن را با کسانی که بیشتر تصمیم‌گیری‌های خود را به آن رهبر خودانتصابی واگذار می‌کنند، در میان می‌گذارند.
فرقه ها امروزه بزرگتر از همیشه هستند و پیامدهای گسترده ای برای تروریسم ملی و بین المللی دارند. در این ویرایش تازه اصلاح شده کار قطعی خود در مورد فرقه ها، سینگر آشکار می کند که فرقه ها واقعا چه هستند و چگونه کار می کنند. او در این کتاب به طور خاص بر تکنیک های متقاعدسازی اجباری رهبران کاریزماتیکی که به دنبال پول و قدرت هستند، تمرکز می کند.

کتاب فرقه ها در میان ما

مارگارت تالرسینگر
مارگارت تالر سینگر (Margaret Thaler Singer) (زاده ۱۹۲۱ - درگذشته ۲۰۰۳) یک روانشناس اهل ایالات متحده آمریکا که ضد فرقه‌سازی بود. شستشوی مغزی و خانواده درمانی از عرصه‌های اصلی فعالیت وی بود. وی همچنین از بسیاری از نهادهای روانشناسی آمریکا جوایز و افتخاراتی را دریافت کرده بود. کتاب فرقه‌ها در میان ما از عمده‌ترین تألیفات وی است.