کتاب منحنی دوم

The Second Curve
کد کتاب : 53374
مترجم :
شابک : 978-6229945001
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 260
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب منحنی دوم اثر چارلز هندی

خلاصه ای از یک اثر زندگی که در آن هندی در نظر دارد که آینده چه چیزی برای جامعه رقم خواهد خورد.
چارلز هندی یکی از غول های اندیشه معاصر است. کتاب های او در مورد مدیریت - از جمله درک سازمان ها و خدایان مدیریت - دیدگاه ما را نسبت به تجارت تغییر داده است. کار او در مورد موضوعات و روندهای گسترده تر - مانند فراتر از قطعیت - دیدگاه ما را نسبت به جامعه تغییر داده است.
در کتاب منحنی دوم هندی بر اساس کار یک زندگی است تا نگاهی اجمالی به آینده داشته باشد و ببیند چه چالش‌ها و فرصت‌هایی در پیش است. او به روندهای جاری در سرمایه داری نگاه می کند و می پرسد که آیا این یک سیستم پایدار است؟ او خطرات جامعه ای که بر اساس اعتبار ساخته شده است را بررسی می کند. او این افسانه را به چالش می کشد که رشد بی رحمانه ضروری است. او حتی می‌پرسد که آیا باید در نقش‌های خود در زندگی - به عنوان دانش‌آموز، والدین، کارگران و رای‌دهندگان - تجدید نظر کنیم و هدف‌های یک جامعه ایده‌آل در آینده چیست؟
او مثل همیشه تحریک آمیز و متفکر، سوالاتی را که همه ما باید از خود بپرسیم را مطرح می کند - و ما را در جهت برخی از پاسخ ها راهنمایی می کند.

کتاب منحنی دوم

چارلز هندی
چارلز هندی (Charles Handy) نویسنده و فیلسوف ایرلندی است.چارلز هندی در سال ۱۹۳۲ میلادی در ایرلند زاده شد. پدرش یک کشیش پروتستان بود که به گفته خودش نقش مهمی در زندگی او ایفا کرده و تمایل به پرسیدن چرا را در او تقویت کرده‌است.هندی در سال ۱۹۵۵ در رشته فلسفه و تاریخ کلاسیک از دانشگاه آکسفورد با درجه ممتاز لیسانس گرفت. سپس به مدت ده سال به عنوان مدیر فروش رویال داچ شل در مالزی مشغول به کار شد. اما در سال ۱۹۶۷ در رشته مدیریت در دانشگاه ام آی تی فارغ‌التحصیل شد و سپس در مدرسه مدیریت اسلوان...
قسمت هایی از کتاب منحنی دوم (لذت متن)
پیش از آنکه متوجه منطق این مرد عجیب ایرلندی در تعیین مسیر شوم، از او تشکر کردم و به راهم ادامه دادم. اما پیام آن ماجرا همچنان با من ماند تا آنجا که صحبت دربارهٔ چالش منحنی دوم را آغاز کردم،. یعنی گردش به راست در سربالایی تپه، که جایی که اغلب بدون آنکه بدانید مقصد اصلی تان بوده، آن را پشت سر می گذارید. سازمان ها (و مسلما افراد) بسیاری را دیده ام که در جایی همانند «کافه دیوی» مانده اند و خیلی دیر دریافته اند که راه آینده را از دست داده اند و تنها چیزی که برای شان باقی مانده تأسف برای اوقات خوشی است که می توانستند داشته باشند و آن چه می توانستند باشند. در زندگی حرفه ای خودم، ناخودآگاه بارها جاده ها را به سمت بالای تپه طی کرده بودم و هربار پیش از آنکه به جایی همچون «کافه دیوی» برسم به سمتی دیگر پیچیده بودم. وقتی به ترسیم منحنی پرداختم، فراز و نشیب مسیر من اندک اندک معنا پیدا کرد. از آن زمان به بعد، منحنی ها بر بخش بزرگی از اندیشه های من دربارهٔ تغییر و به بیان عام تر، آینده، تأثیر گذاشته اند. سیگموئیدی بودن منحنی ها، همان طور که از نام شان پیداست نوعی استعاره است. استعاره ها به درک و فهم ما کمک بزرگی می کنند و نباید به این دلیل که قطعیت علمی ندارند، آن ها را نادیده گرفت. آن ها مفاهیمی نه چندان عمیق و دقیق هستند، اما به شکلی دورازانتظار در نگاه مان به امور زندگی روشنگر هستند. در این کتاب موارد بسیاری را خواهید دید.