کتاب زنانی که به بزها خیره شده اند

The Women Who Have Stare At Goats
کد کتاب : 54047
شابک : 978-6009662821
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 96
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب زنانی که به بزها خیره شده اند اثر ایوب آقاخانی

کتاب زنانی که به بزها خیره شده‌اند، نمایشنامه‌ای خواندنی از ایوب آقاخانی با نگاهی به اسطورۀ ژوکاست. نمایش شاید بیشتر مانند یک متن رادیویی بنظر بیاید.
نمایشنامه زنانی که به بزها خیره شده‌اند به رابطه زنان با مردان می‌پردازد اینکه زن‌ها چگونه درباره مردان می‌اندیشند و شناختشان در خصوص آن‌ها در چه حد است و بر پایه چیست و البته بر عکس یعنی نگاه مردان نسبت به زنان. هرچند که در سنین مختلف این نگاه و شناخت متفاوت است و می‌دانیم که در سن پختگی یعنی دهه چهل انسان می‌تواند کاملتر بیندیشد و تفکرات خاص خود را سرو سامان دهد. متن یک رئالیست اجتماعی است که با سوررئال آمیخته شده است یا شاید بهتر است که بگویم در جاهایی به گونه‌ای یک رئالیست جادویی است. آنجا که با تخیل و عالم ماورا در می‌آمیزد. مردی که نامش کاووس است در کماست او به یکباره با گوشی همراه همسر سابق خود تماس می‌گیرد همسری که پنج سال است از او جدا شده. اما در کل باید گفت متن ایستاست و البته این به لحاظ ساختاری به نوعی جز ذاتی متن است. محور اصلی نمایش شوکاست همانطور که شوهر سابق او کاووس بجز چند دقیقه پایانی همه‌اش با تلفن صحبت می‌کند و ما تنها صدای او راداریم اما از تاثیرحضورش کاسته نمی‌شود. اگر حضور بازیگران دیگر کمرنگ‌تر می‌شد شاید به ریتم تندتری هم دست می‌یافتیم واین خود زمان نمایش را به سطح مطلوب‌تری می‌رساند.

کتاب زنانی که به بزها خیره شده اند

ایوب آقاخانی
ایوب آقاخانی متولد 1 آبان 1354 در تبریز بازیگر، کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون است.دارای مدرک تحصیلی کارشناس نمایش با گرایش ادبیات نمایشی از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی 1378 و کارشناس ارشد نمایش با گرایش ادبیات نمایشی از دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس 1381.فعالیت خود را از سال 1373 وقتی 19 ساله بود بصورت کارآموز از رادیو شروع کرد و نمایش های رادیویی زیادی اجرا کرد ، او سپس در دانشگاه وار عرصه تئاتر شد.سال 1380 اولین نمایشنامه خود به نام دوئتی کوتاه برای پاییز ر...
دسته بندی های کتاب زنانی که به بزها خیره شده اند