کتاب اروند خون

Bloody Arvand
(نمایشنامه)
کد کتاب : 54045
شابک : 978-6009504442
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 56
سال انتشار شمسی : 1394
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب اروند خون اثر ایوب آقاخانی

کتاب اروند خون، از ایوب آقاخانی، نمایشنامه‌ای منسجم با ساختاری قابل است. کارگردانی خلاقانه و بازی‌های پرانرژی و روان از نکات مثبت نمایش اروندخون است که باعث می‌شود دیدن نمایش را با ارزش‌تر شود.
نمایش اروند خون، روایتی تراژیک از نبرد رزمنده‌های عملیات کربلای چهار است که در رودخانه اروند گرفتار شده و شهادت غمبار آن‌ها بستر خلق چهار شخصیت رزمنده شده که در برابر شخصیتی به نام صبور واقعیت و رویای آن‌ها تجسم می‌شود. زوایه دید روایی نویسنده در ساختار نمایشنامه نوعی کنکاش درونی برای شخصیت‌هایی است که مخاطب با روایت اشخاص و خواسته و آرزوهای آنها آشنا می‌شود. در پرداخت نمایشنامه ایوب آقاخانی سعی دارد با استفاده از جنبه‌های واقعی زندگی اشخاص نمایش را شکل دهد. در این نمایشنامه علیرضا با آنکه عاشق است اما جنگ را تکلیف خود می‌داند. شهادت او نقطه عطف نمایشنامه در ستیز عشق و وظیفه است که او را چون یک قهرمان عاشق وطن با دست بسته در اروند به شهادت می‌رسانند. مهدی که مجروح می‌شود اما به قولی که به مادرش برای برگشت از جنگ داده عمل کرده و حالا با وجود زنده بودن دل نگران مادر علیرضای شهید است. حسین که در جنگ بیهوش شده نمی‌تواند علیرضا را فراموش کند. و اسفندیار که از همه ارشدتر است بعد از اسارت دیگر درد را هم حس نمی‌کند!

کتاب اروند خون

ایوب آقاخانی
ایوب آقاخانی متولد 1 آبان 1354 در تبریز بازیگر، کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون است.دارای مدرک تحصیلی کارشناس نمایش با گرایش ادبیات نمایشی از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی 1378 و کارشناس ارشد نمایش با گرایش ادبیات نمایشی از دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس 1381.فعالیت خود را از سال 1373 وقتی 19 ساله بود بصورت کارآموز از رادیو شروع کرد و نمایش های رادیویی زیادی اجرا کرد ، او سپس در دانشگاه وار عرصه تئاتر شد.سال 1380 اولین نمایشنامه خود به نام دوئتی کوتاه برای پاییز ر...