کتاب خانم اینگر اهل استرت

Mrs. Inger from Ostert
کد کتاب : 53358
مترجم :
شابک : 978-6227501001
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 116
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1857
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب خانم اینگر اهل استرت اثر هنریک ایبسن

نمایشنامه «خانم اینگر اهل استرت» در قرن شانزدهم میلادی، در زمان جنگ‌های دانمارک و سوئد بر سر کنترل نروژ، روی صحنه می‌آید. خانم اینگر، یک زن نجیب‌زاده و ثروتمند است که در قلعه‌ای باشکوه زندگی می‌کند. او دو دختر دارد که یکی از آن‌ها با یکی از رهبران جنبش آزادی‌خواه نروژی، نیلس لینگه رابطه‌ای عاشقانه دارد. او همچنین دارای یک پسر ناپدید شده است که گمان می‌رود در جنگ کشته شده باشد. خانم اینگر با یکی از رهبران دیگر جنبش، استن بیگ، ازدواج کرده بود، اما او را ترک کرده و به دانمارک پناهنده شده است.
این نمایشنامه، در واقع، یک تراژدی سیاسی و اخلاقی است که نشان می‌دهد که چگونه خانم اینگر، در تلاش برای حفظ قدرت و مقام خود، به خیانت و دروغ متوسل می‌شود و در نهایت، با عواقب وحشتناکی روبه‌رو می‌شود. او که می‌توانست یک قهرمان ملی باشد و به جنبش آزادی‌خواه نروژی کمک کند، به شخصی خائن و خودخواه تبدیل می‌شود و باعث مرگ و نابودی عزیزانش می‌شود.
ایبسن، در این نمایشنامه، با استفاده از شخصیت‌های تاریخی واقعی و خیالی، یک تصویر زنده و جذاب از تاریخ و فرهنگ نروژ در قرن شانزدهم ارائه می‌دهد. او به ما نشان می‌دهد که چگونه نروژی‌ها، در برابر ستم و استبداد دانمارکی‌ها، مبارزه می‌کردند و چگونه آرزوی آزادی و استقلال در دل آن‌ها زنده بود. او همچنین این واقعیت تلخ را یادآور می‌شود که چگونه برخی از نجیب‌زادگان نروژی، به خاطر منافع شخصی خود، به دشمنان خود پیوسته و به ملت خود خیانت می‌کردند.

کتاب خانم اینگر اهل استرت

هنریک ایبسن
هنریک یوهان ایبسن، زاده ی 20 مارس 1828 در شین و درگذشته ی 23 می 1906، شاعر، نمایشنامه نویس و درام نویس نروژی بود.ایبسن در نوجوانی پس از ورشکستگی پدرش برای نخستین بار، طعم فقر و تنگدستی را چشید و از این دوران به بعد، آن قدر به او سخت گذشت که تا آخر عمر، همواره از فقر و درماندگی همچون کابوسی دردناک می ترسید.بعد از تولد او، اوضاع خانواده تغییر کرد. مادرش برای تسکین پیدا کردن روحش، به مذهب روی آورد و پدرش هم دچار افسردگی شد. با وقوع انقلاب 1848 در شمال اروپا، ایبسن به سرودن اشعار آزادی خواهانه پر...