کتاب زنان تروا

Trojan women
کلاسیک یونانی 2
کد کتاب : 7859
مترجم :
شابک : 9786007806623
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 74
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : -415
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب زنان تروا اثر اوریپید

نمایشنامه ی زنان تروا را بسیاری،بزرگ ترین اثر در ادبیات ضد جنگ جهان می دانند.این نمایشنامه 25 قرن پیش نوشته شده و از آن زمان به بعد هیچ اثر ادبی،در توصیف یا تقبیح رعب و وحشت و بیهودگی های جنگ به پای زنان تروا نرسیده است.اوریپید در نهایت این اثر را در سال 415 پیش از میلاد بر صحنه ی تئاتر آتن برد.در آن روزگار بسیار دور ،مردی به روشنی دید جنگ چیست وآنچه دید درقالب نمایشنامه ای بی نظیر وتاثیرگذار عرضه کرد.

در نمایشنامه ی زنان تروا قدرت تئاتری اوریپید و تصور اخلاقی او فاصله ی زمانی 25 قرن را به وضوح در می نوردد .تم نمایشنامه دو جنبه دارد: زجر کشیدن قربانیان جنگ ،نمونه وار شده توسط زنانی که از سقوط تروا جان سالم به در بردند و نزول فاتحان،که با بی پروایی و رفتار خودویرانگر یونانی ها نشان داده شده است.این نمایشنامه تصویری ماندگار از مقاومت انسان در میان ناامیدی ارائه می دهد.زنان تروا خصوصا در زمان جنگ معنای بیشتری پیدا می کند.نمایشنامه میزان شدیدی از رنج انسان و عدم قطعیت او را نمایش می دهد که همچنین در اخلاقیات و مصلحت های قدرت نیز ریشه دارد.

کتاب زنان تروا

اوریپید
اوریپید یکی از سه تراژدی‌نویس مهم عصر زرین درام یونان است که منتقدان قدیم و جدید او را درام‌پردازی سنت‌شکن، نوآور و نامتعارف می‌دانند. او در یکی از سال‌های دهۀ 480 پیش از میلاد در بخش شرقی آتن زاده شد. اطلاعات کمی از زندگی او در دست است. نخستین نمایشنامۀ او یک سال پس از مرگ آیسخولوس در سال 455 پیش از میلاد بر صحنه رفت و او در مسابقات تئاتریِ دیونیزیای شهر آتن به مقام سوم رسید. در سال 441 پیش از میلاد به نخستین پیروزی‌اش دست یافت و مقام نخست این رقابت‌ها را ک...
نکوداشت های کتاب زنان تروا
Great for anyone interested in Greek literature.
برای علاقه مندان ادبیات یونان عالی است.
Amazon Amazon

This play is stunning
این نمایشنامه خیره کننده است.
Goodreads

قسمت هایی از کتاب زنان تروا (لذت متن)
همسرایان:"بر من بخوان فرشته ی الهام،از تروا بخوان؛ سرشار از اشک ،نغمه ی مرگ بخوان، با آهنگی نو، با نوایی غریب ،زیرا من چکامه ای برای تروا خواهم سرود.چکامه ی تباهی خودم را."

هلن:"می توانم به این پاسخ دهم؟می توانم به تو بنمایانم که کشتن من نارواست؟"