کتاب اخطار، بی پروایی، زن زندگی

eugene o neill selected drama
مجموعه نمایشنامه های کوتاه یوجین اونیل
کد کتاب : 1973
مترجم :
شابک : 9786-00117347-9
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1925
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب اخطار، بی پروایی، زن زندگی اثر یوجین اونیل

سه نمایش نامه «اخطار»، «بی پروایی» و «زن زندگی» تک پرده هایی از یوجین اونیل هستند که نیاز انسان به پول و عشق را بازنمایی می کنند و به این ترتیب آثار او را از تراژدی و حزن انگیز بودن صرف، فراتر می برند.

در نمایش نامه «اخطار» یک اپراتور رادیو که شنوایی درستی هم ندارد، به دلیل آواری از مشکلات مالی، زنی سرزنشگر و خرده گیر و کودکانی گرسنه مجبور است به سفری دریایی برود؛ اما این سفر سرنوشتی غم بارتر از زندگی برایش رقم می زند.

در نمایش نامه «بی پروایی» زنی به اجبار خانواده با معیار پول و ثروت ازدواج می کند. سپس در عطش دستیابی به ذره ای محبت، عشق را در آغوش مرد دیگری جستجو می کند. در نهایت نیز چیزی جز سرانجامی تاریک عاید آن مرد نمی شود.

نمایش نامه «زن زندگی» بر گفتگوهای 2 معدنچی آمریکایی که هر دو عاشق زنی جوان هستند، تمرکز دارد. هر سه داستان، نقش مرد و زن در تحکیم و یا از هم گسستن بنیان خانواده را به عنوان بنیادی ترین گروه اجتماعی به بوته آزمایش می گذارند.

کتاب اخطار، بی پروایی، زن زندگی

یوجین اونیل
یوجین گلدستون اونیل، زاده ی 16 اکتبر 1888 و درگذشته ی 27 نوامبر 1953، نمایشنامه نویس آمریکایی و برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات بود.اونیل در هتلی در منهتن نیویورک به دنیا آمد. او برای گذراندن دوران مدرسه، به مدرسه ی شبانه روزی و کاتولیک سنت آلویسیوس فرستاده شد و در آنجا، شرایط سختی داشت و تنها با خواندن کتاب های مختلف به آرامش می رسید.اونیل یک سال در دانشگاه پرینستون حضور یافت اما به دلایلی نامشخص، تحصیلات خود در این دانشگاه را رها کرد.اونیل پس از بهبودی از بیماری سل در سال 1912 تصمیم گرفت تا به ...