کتاب معاد

Resurrection
پاسخ به شبهات کلامی دفتر پنجم
کد کتاب : 54581
شابک : 978-6001081248
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 424
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب معاد اثر محمدحسن قدردان قراملکی

این کتاب، دفتر پنجم از سری مجموعه «پاسخ به شبهات کلامی» است که به تحلیل، نقد شبهات و پرسش های مطرح درباره معاد (شامل عالم برزخ و قیامت) اختصاص یافته است. نویسنده در این دفتر به تحلیل و نقد حدود هفتاد شبهه در ذیل موضوع های: انکار معاد، مرگ و عالم برزخ، اقسام معاد (از حیث جسمانی یا روحانی)، قیامت و حشر، بهشت و عذاب اخروی، می پردازد.
نگارنده در این دفتر می کوشد شبهات پیرامون معاد را با ررویکرد کلامی(کلام فلسفی) مورد تحلیل و ارزیابی قرار دهد؛ البته رویکرد عمده این کتاب کلامی - فلسفی است که به ضرورت گاهی از رهیافت عرفانی نیز سود برده است. نکته قابل اشاره اینکه پاسخ شبهات بر حسب اهمیت شبهه تعیین می شود که ممکن است پاسخ بعضی، بیش از ده صفحه را به خود اختصاص دهد.
خواننده دراین تحقیق علاوه بر دریافت پاسخ شبهه در بعضی از موارد با تحلیل، نکته ها و پاسخ های جدید نویسنده نیز مواجه خواهد شد که محصول تأمل نگارنده در زوایای موضوع می باشد.

کتاب معاد

محمدحسن قدردان قراملکی
محمدحسن قدردان قراملکی فیلسوف ایرانی و استاد کلام در پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی است. کتابهای او با عنوان خدا و مشکل شر و قرآن و پلورالیسم برنده جایزه کتاب سال حوزه شد.