کتاب غدیر در مدائن

Ghadir Dar Madaen
کد کتاب : 55474
شابک : 978-6222850135
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 80
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 15
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب غدیر در مدائن اثر موسسه فرهنگی خاکریز ایمان و اندیشه

«غدیر در مدائن» اولین قدم در روایت داستانی غدیر است. شخصیت محوری این داستان یک جوان ایرانی است که ماجرای غدیر را از زبان حذیفه - فرماندار مدائن و از یاران حضرت امیر علیه السلام - می شنود. با به خلافت رسیدن حضرت امیر علیه السلام دو نامه به حذیفه می رسد که یکی از آنها را باید در مسجد برای مردم بخواند. در جریان قرائت نامه حذیفه امام علی علیه السلام را «امیرالمومنین حقیقی» خطاب می کند و همین تعبیر آتشی می شود بر خرمن تصورات پیشین مسلم تا بخواهد بداند و به جمع شیعیان بپیوندد و به سوی سرنوشت عاشقان امیرالمومنین قدم بردارد.
این داستان گرچه کاستی هایی به لحاظ فنی و ساختاری دارد ولی می تواند با توجه به حجم اندکش کتاب خوب و جذابی برای معرفی بهتر غدیر به دانش آموزان، دانشجویان و دیگر اقشار جامعه باشد. می شود این کتاب را به عنوان عیدی روز غدیر هدیه داد، هدیه ای که جام هایی از ماجرای غدیر را به عاشقانش می چشاند. می شود این کتاب را در مدارس جمع خوانی کرد و بیشتر با غدیر آشنا شد.
چه بهتر که دید و بازدید های روز عید به یک احوالپرسی و صله رحم معمولی ختم نشود و از مجالسی که گرد هم می آییم بهتر استفاده کنیم و فراز هایی از خطبه غدیر را در کنار هم بخوانیم.

کتاب غدیر در مدائن