کتاب وحدت عارفانه

Mystical Unity
(شرحی بر کتاب حدیقه الحقیقه حکیم سنایی)
کد کتاب : 5548
شابک : 978-9648689228
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 623
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب وحدت عارفانه اثر مسیحا برزگر

"وحدت عارفانه" اثری است از "مسیحا برزگر" که در آن "شرحی بر کتاب حدیقه الحقیقه حکیم سنایی" ارائه داده است. "مسیحا برزگر" در این اثر که بالغ بر ششصد صفحه است، "وحدت عارفانه" را در جزییات دل‌انگیزی برای خواننده موشکافی می‌کند و در خلال "شرحی بر کتاب حدیقه الحقیقه حکیم سنایی"، مخاطب را با یک جهان‌بینی عظیم و باشکوه آشنا می‌کند.
پیش از این عارفان و نویسندگان زیادی به مساله "وحدت عارفانه" پرداخته‌اند و کتاب پیش رو، علاوه بر اینکه "شرحی بر کتاب حدیقه الحقیقه حکیم سنایی" است، با تأکید بر سخنان "اشو" پیرامون "وحدت عارفانه" به رشته‌ی تحریر درآمده است. در این کتاب بحث می‌شود که چطور انسان امروزی، در اثر رسوب قرن‌ها تلقین و پرورش اشتباه، عبوس و بداخلاق شده است. این جدیت و بدخلقی نتیجه نسل‌ها تلقین و شرطی شدن است و چرخه باید شکسته شود. تنها در صورت شکستن این چرخه است که روح، آزاد شده و زمینه‌ی انعطاف آن برای دریافت محبت الهی و درک "وحدت عارفانه" فراهم می‌شود.
انسان باید این جدیت را دور بزند و ورای آن را ببیند؛ ببیند که در پشت این جدیت چه چیزی را پنهان کرده است. اغلب به دلیل تهی بودن و تنهایی، از کنار زدن حجاب جدیت و عبوس بودن، امتناع می‌ورزند، چرا که توانایی مقابله با خود واقعیشان را ندارند. تنها کسانی که تنها هستند می‌توانند عشق بورزند. کسانی که نمی توانند تنها باشند، ناتوان از عشق ورزیدنند، چون عشق آنها به رنگ نیاز است و از اصالت به دور است. اما بیش از هرچیزی لازم است که آنها خود را ببینند و "وحدت عارفانه" از "مسیحا برزگر"، به آنان نشان می‌دهد که چطور با خود واقعی رو به رو شوند، خلا درون خود را ببینند و به جای نفرت و انزجار، آن را دوست بدارند.

کتاب وحدت عارفانه

مسیحا برزگر
مسیحا برزگر زاده‌ی تهران است؛ خیابان حافظ، خیابان ابوسعید ابوالخیر.او ایران و زبان فارسی را بزرگ‌ترین موهبت‌های الهی زندگیش می‌داند.برزگر بیش و پیش از هر چیز خدا را دوست دارد، و خود را با همه‌چیز و همه‌کس یگانه می‌داند.رازورزی را بیشتر از حل مسائل دوست دارد.مسیحا ستایشگر عشق، خنده، و زندگی‌ست.می‌گوید: مدام چشم‌هایم را می‌شویم تا از نو ببینم. ساده زندگی می‌کند، و سبک گام برمی‌دارد.آرام است و اهل هیاهو نیست. کتاب را و کنجی دنج را ...
قسمت هایی از کتاب وحدت عارفانه (لذت متن)
در وحدت عارفانه، نگاه یکی بین عارف، به یگانگی با هستی می رسد و بدین سان، شاهد و مشهود یکی می شوند. تنها شهود می ماند و بس. در چنین یگانگی و وحدت است که اگر گردبادی نیز پیرامون تو بوزد، تو انسجام خویش را از دست نخواهی داد. مرکز این گردباد خواهی شد. آنگاه در دنیا خواهی بود، اما از دنیا نخواهی بود. وحدت عارفانه، وحدتی ذهنی نیست، بلکه وحدتی واقعی و وجودی ست. خداوند اشیا را خلق کرده است، اما خود از اشیا جدا نیست. این حقیقتی ست بسیار ساده و بدیهی. او نمی تواند از اشیا جدا باشد، زیرا مرزی که او را از اشیا و اشیا را از او جدا می سازد، او را محدود می کند. در حالی که خداوند حدودی ندارد.