کتاب تاریخ قرن هیجدهم

Revolution Empire
(انقلاب کبیر فرانسه و امپراطوری ناپلئون بناپارت)
کد کتاب : 55669
مترجم :
شابک : 978-9648007510
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 664
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ قرن هیجدهم اثر آلبر ماله

در کتاب تاریخ قرن هیجدهم و انقلاب کبیر فرانسه و امپراتوری ناپلئون، نوشته نویسندگانی چون آلبر ماله و ژول ایزاک، اوضاع و احوال سیاسی‌ اجتماعی اقتصادی ابرقدرت‌های بزرگ اروپا در قرن هیجدهم یعنی روسیه، انگلیس، پروس و اتریش را عنوان کرده و زمانی که به فرانسه می‌رسد چگونگی به وقوع پیوستن انقلاب کبیر فرانسه از ابتدا تا انتها را بیان می‌نماید.
بزرگ‌ترین اتفاق تاریخ که موجب پیشرفت قرن و جداییش از جهان گشته را بسیاری انقلاب کبیر فرانسه می‌دانند، انقلابی که توسط ناپلئون بناپارت سردار کوتاه قد، ولی بلندهمت فرانسوی به وقوع پیوست.
کتاب تاریخ قرن هیجدهم و انقلاب کبیر فرانسه و امپراتوری ناپلئون، تاریخ پیچیده و تودرتوی قرن هیجدهم اروپا را بصورت شیرین و روان بیان کرده، به گونه‌ای که به گفته بسیاری از بزرگان ادبیات ایران زمین نهادن این کتاب در زمان مطالعه‌اش کاری است بس دشوار، ارزشی دوچندان یافته.

کتاب تاریخ قرن هیجدهم

آلبر ماله
آلبر ماله (Albert Malet) تاریخ‌نگار فرانسوی و مؤلف کتابهای درسی تاریخ، زاده ۳ مه ۱۸۶۴ در کلرمون فران و درگذشته ۲۵ سپتامبر ۱۹۱۵ در جنگ جهانی اول در تلوس (به فرانسوی: Télus) از توابع پا-دو-کاله واقع در شمال فرانسه.آلبر ماله در روز ۳ مه ۱۸۶۴ در شهر کلرمون فران زاده در خانواده‌ای کاتولیک متولد شد و دوران کودکی و جوانی خود را در این شهر گذراند. او پس از اینکه نتوانست در کنکور ورودی مدرسه نظامی سن-سیر مشهورترین مدرسهٔ عالی نظامی فرانسه پذیرفته شود، جذب رشتهٔ تاریخ و جغرافی شد و در ...