کتاب آشپزی روز

Ashpaziye Rooz
کد کتاب : 55747
شابک : 978-9648072035
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1390
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب آشپزی روز اثر سامان گلریز

اثری است از سامان گلریز به چاپ انتشارات دریچه که در راستای ارتقای هنر آشپزی تهیه شده است. مجموعه ای از دستوراالعمل های تهیه انواع غذاهای مورد استفاده در صبحانه، غذاهای سنتی و بومی ایران، غذاهای بی گوشت و یا قابل تهیه با گوشت قرمز و مرغ، پیش غذاها، دسرها، سس ها، انواع کیک، شکلات و غذاهای کودک. کتاب حاضر شما را در آفرینش طعم هایی دلپذیر و لذیذ یاری کرده و آشپزی را برایتان دلچسب می کند.

کتاب آشپزی روز

سامان گلریز
سامان گلریز (زاده اردیبهشت ۱۳۵۰ در خرمشهر) آشپز و عکاس ایرانی است از‌ مهم ترین برنامه تلویزیونی آشپزی وی برنامه بهونه از شبکه سه سیما است.او ابتدا در رشته عکاسی فارغ‌التحصیل شد؛ ولی بعدها موفق به کسب مدرک آشپزی بین‌المللی از دانشگاه استارکلاید انگلستان شد.
قسمت هایی از کتاب آشپزی روز (لذت متن)
آشپزی ارزان یکی از هنرهای ساده و آسان دنیاست، در عین حال مشکل ترین هم هست. اگر بدانی و ذوقش را داشته باشی کار مشکلی نیست، بسیار ساده و راحت هم هست؛ و اگر ندانی و ذوق آن را نداشته باشی از کندن کوه بیستون هم مشکل تر است. آشپزی باید آمیخته با چاشنی عشق و علاقه باشد و الا هیچ چاشنی دیگری کارساز نیست. با ارزان ترین و ساده ترین مواد می توان خوشمزه ترین غذا را با چاشنی آگاهی و عشق درست کرد. مردم عزیز کشورم که بزرگ ترین و مهربان ترین دوستان زندگیم اند این عشق و علاقه را به من آموختند و فراوانی نعمت، مواد گونه گون، رنگ و طعم و بوی خاص ایران زمین نیز مزیتی است که به هنر آشپزی ایرانی می افزاید.