کتاب راهنمای زوج ها در برقراری ارتباط

A Couple's Guide to Communication
کد کتاب : 55860
مترجم :
شابک : 978-6001271892
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1976
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب راهنمای زوج ها در برقراری ارتباط اثر جان گاتمن

اگرچه این کتاب برای استفاده در درجه اول توسط زوج ها نوشته شده است، اما به متنی پرفروش برای دوره های مشاوره دانشگاه تبدیل شده است. مهارت ها و تکنیک های معرفی شده بر اساس تفاوت زوج های مضطر و غیر مضطرب هنگام حل مشکلات است. هر فصل شامل تمرین های تمرینی برای کمک به زوج ها در تسلط بر تکنیک های حل مسئله ارائه شده است. ضمائم شامل فهرست مشکلات زن و شوهر، خودآزمایی ارزیابی دانش و راهنمای عیب یابی است.
در بخشی از کتاب آمده است:
" در هر بحث و گفت و گو با همسر خود، باید به این مهم توجه کنید که چرا ارتباط موثر برقرار نشد. تنها راه، انجام دادن این کار، گرفتن بازخورد است. برای انجام دادن این کار، باید از شنونده، اثربخشی پیامی را که شنیده است، سوال کنید. و به هر صورت باید بازخورد او را بپرسید. وقتی دانستید که پیام شما چه تأثیری بر جای گذاشته است و بعد این تاثیرگذاری را با هدف و قصد خود مقایسه کردید، متوجه می شوید که در کجا و چه زمانی ارتباط بد وجود داشته است.
متأسفانه اغلب ما در شرایط خلا بازخورد، زندگی می کنیم. ما به ندرت از دیگران تقاضای بازخورد می کنیم. ما همیشه فرض را بر این میگذاریم که قصد و نیت برابر، همان تأثیری است که می خواستیم ایجاد کنیم و این متأسفانه منجر به احساس سنجش میشود و گاه ابهامات و سردرگمیهایی ایجاد می کند. گفت وگوی زیر یک مثال است که نشان میدهد کجا و در چه موقعیتی بهتر است تقاضای بازخورد بکنیم
اولین قدم از درخواست کردن بازخورد، تقاضای توقف اقدام است. به عبارت دیگر از همسرتان می خواهید دربارهی احساس شما نظر بدهد."

کتاب راهنمای زوج ها در برقراری ارتباط

جان گاتمن
جان مردکای گاتمن، زاده ی 26 آپریل 1942، استاد روانشناسی و نویسنده ی آمریکایی است. او بیشتر به خاطر کارهایش در مورد ثبات در ازدواج و تحلیل روابط از طریق مشاهدات مستقیم علمی شناخته می شود.آثار گاتمن همچنین، تأثیر بسزایی بر توسعه ی مفاهیمی مهم مربوط به تحلیل رفتارهای اجتماعی داشته است. او سابقا استاد روانشناسی در دانشگاه واشنگتن بوده است.