کتاب تنها راه پایداری زندگی زناشویی

Marriage: Dead or Alive
کد کتاب : 20206
مترجم :
شابک : 978-6009120529
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1977
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تنها راه پایداری زندگی زناشویی اثر کریگ آدولف گوگنبال

طلاق و فرزندان، تمایلات جنسی و رفاه، انحرافات و امور، فداکاری و فردیت - اینها تنها بخشی از مسائل عاطفی و روانشناختی هستند که آدولف گوگنبول کریگ با قدرت مرسوم و سبک نثر فریبنده آسان خود بررسی می کند. این روانپزشک باهوش سوئیسی (مشهور به خاطر کتاب قدرت در حرفه های کمک کننده و تخصصش در زمینه روانپریشی) ازدواج را با پس زمینه افراد و جستجوی روح آنها بررسی می کند و از این طریق تصورات بحث برانگیز ما را در مورد اینکه "ازدواج شاد" چیست، به چالش می کشد.
کتاب آدولف گوگنبال به نام تنها راه پایداری زندگی زناشویی شاید یکی از ده کتاب برتری باشد به همراه کتاب قدرت در حوزه حرفه های امدادگری که طی دهها سال گذشته تأثیر ژرفی بر رشته های گوناگون گذاشته است. نسخه جدید انتشارات اسپرینگ یک کتاب کلاسیک روان شناسی تحلیلی را در برابر نسل جوانتر و جمع وسیع تر مردم زمانهای میگذارد که هنوز ازدواج را به طور سطحی بیشتر رابطه ای جامعه شناسانه و روانشناسانه میداند تا رابطه ای تصوری و تخیلی.
بسیاری از تحلیلگران روان شناسی ،تحلیلی درمان گران و روان شناسان بالینی از این که این کتاب حیات تازه ای یافته خشنود خواهند شد زیرا ما در عصری زندگی میکنیم که درک روان شناسان بالینی از نشانه های موجود بیماری صرفا حول روابط عاشقانه میچرخد و در نتیجه معنای تحت اللفظی روابط زناشویی تقویت می.شود ما همچنان درمان گرانی داریم که روی بهبود ارتباطات قدرت بخشیدن به نیازهای عاشقانه شخص و مطرح شدن کشمکش طرفین در وهله اول تمرکز میکنند و همه اینها هم به قیمت نادیده گرفتن قوه تخیل که در پس بسیاری از کشمکشهای زوجها نهفته است مانند خیالبافی های مهم تصاویر رویا درون مایههای استعاری و افسانههای مربوط به روابط میشود که میتوانند معنای تجارب ما را در رابطه با یکدیگر آشکار کنند.

کتاب تنها راه پایداری زندگی زناشویی

کریگ آدولف گوگنبال
کریگ آدولف گوگنبال (1923 - 2008) یک تحلیلگر، مدرس و نویسنده یونگی بود. او آموزش خود را در روانپزشکی و روان درمانی در ایالات متحده و در C.G. موسسه یونگ در زوریخ دریافت کرد.
دسته بندی های کتاب تنها راه پایداری زندگی زناشویی
قسمت هایی از کتاب تنها راه پایداری زندگی زناشویی (لذت متن)
زندگی جنسی زنان هیستریک خصایص جالبی را در این زمینه نشان می دهد. بسیاری از زنان هیستریک موقعی که نوبت عمل جنسی واقعی می رسد کاملا سرد هستند و نمی توانند به اوج لذت جنسی برسند. از سوی دیگر، این زنان اغلب طنازند و به طور فعال، عشوه گر و اهل معاشقه و مغازله اند. آن ها استعداد جذب مردان و تحریک شان را دارند. اما در لحظه وحدت جنسی احساس چندانی ندارند. این نوع میل جنسی هیستریک را می توان رابطه جنسی بدوی دانست. آنچه برای انعقاد نطفه لازم است تنها این است که مرد تحریک و وادار به عمل جنسی شود. وقتی کار به اینجا رسید، برای زنی که به نقطه وحدت رسیده، تجربه کردن هر چیز دیگری به منزله اتلاف انرژی است. اوج لذت جنسی برای زن از نظر زیست شناسی ضروری نیست و انعقاد نطفه بدون آن هم می تواند صورت پذیرد.