کتاب انسان دو روح دارد

C.G. Jung Speaking
(مجموعه مصاحبه ها و ملاقات ها)
کد کتاب : 19268
مترجم :
شابک : 978-6226640060
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 152
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1977
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب انسان دو روح دارد اثر کارل گوستاو یونگ

"انسان دو روح دارد" یک گردآوری است از "مجموعه مصاحبه ها و ملاقات ها" از "کارل گوستاو یونگ" که در زمان حیات وی صورت گرفته است. کتاب به شیوه ای بسیار سهل الوصول و روان نگارش شده و خواننده می تواند مستقیما از آرای "کارل گوستاو یونگ"، طرفداران و شیفتگان او و دیگر افراد بهره مند شود. این "مجموعه مصاحبه ها و ملاقات ها" که شخصیت و روحیات یونگ را در بیش از پنجاه گفت و گو و ملاقات ثبت و ضبط نموده، گستره ای از مصاحبه های رادیویی، تلویزیونی و فیلم ها گرفته تا شرح حال های نوشته شده به وسیله ی چهره های سرشناس را در بر می گیرذد.
مطالب کتاب "انسان دو روح دارد" دارای ترتیب تاریخ نگاری بوده و همچنان که رویدادها اتفاق می افتند، پیش می رود. این مطالب شامل مشاهداتی درباره ی آمریکا، آدولف هیتلر، مصاحبه های بعد از جنگ درباره ی شاخص وضعیتی جهان بر حسب تفاسیر "کارل گوستاو یونگ" و مشاهداتی از چندین ملاقات کننده با او می باشد.
از دیگر قسمت های جالب کتاب "انسان دو روح دارد" می توان به توضیحاتی درباره ی درخت کریسمس، نقدی مفید بر تز "ایرا پروگوف"، ملاقاتی کوتاه و آگاهی بخش با یک موسیقی درمانگر و قطعه ای که در آن "کارل گوستاو یونگ" ایده هایی برای بهتر زندگی کردن را ارائه می دهد، اشاره نمود.
کتاب "انسان دو روح دارد" برای علاقمندان به شخصیت و گفتار "کارل گوستاو یونگ" یک اثر خواندنی محسوب می شود و بینشی اساسی از اینکه او که بود و چطور فکر می کرد را به خوانندگان ارائه می دهد.

کتاب انسان دو روح دارد

کارل گوستاو یونگ
کارل گوستاو یونگ، زاده ی 26 جولای 1875 و درگذشته ی 6 جون 1961، روانپزشک، فیلسوف و نویسنده ای سوئیسی بود که به خاطر فعالیت هایش در روانشناسی و ارائه ی نظریاتش تحت عنوان «روان شناسی تحلیلی» شناخته می شود. یونگ در کسویل سوییس متولد شد. او در جوانی مجذوب علم و فلسفه شد و دانشگاه بازل برای تحصیل در رشته ی پزشکی به او بورس داد. یونگ پس از مدتی به عضویت انجمن مناظرات دانشگاه درآمد. او بیش از دو سال در جلسات احضار روح شرکت می کرد چرا که این جلسات را موضوعی برای تحقیقات خود در نظر می گرفت. یونگ دوران ...
قسمت هایی از کتاب انسان دو روح دارد (لذت متن)
اگر مرد و زن یکسان بودند، بن بست ایجاد شده و زمین نیز سترون می شد. جایی که زمین صاف است، جریان آب وجود ندارد؛ آب جریان نیافته و راکد می ماند. برای تولید انرژی باید مخالف داشته باشید یکی بالا، یکی پایین. باید تفاوت سطح وجود داشته باشد و هر چه این اختلاف سطح بیشتر باشد، جریان آب سرعت بیشتری خواهد یافت. برای من زنی که به طور خاص زیبا باشد، منبع هراس و وحشت است. زن زیبا بنا بر قاعده به طور وحشتناکی نا امید کننده است؛ شما نمی توانید هم خدا و هم خرما را یک جا داشته باشید. در مردان، زیبایی و مغز بندرت کنار هم می آیند. مغز یک مرد بسیار جذاب و خوش قیافه تنها جزئی از نیم تنه ی اوست.