کتاب تاریخ اجمالی ریاضیات برای فیلسوفان

A Concise History of Mathematics for Philosophers
کد کتاب : 56682
مترجم : محمد حشمت پور
شابک : 978-6229748954
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 142
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ اجمالی ریاضیات برای فیلسوفان اثر جان استیل ول

ارتباط بین فلسفه و علوم دیگر امروزه بر کسی پوشیده نیست اما می توان چنین نتیجه گیری کرد که ریاضیات با فسلفه ارتباط خاصی دارد و مطالعه ی یکی نیازمند دانستن دیگری است. یا دست کم دانستن یکی از این علوم درهای جدیدی را به سمت آن دیگری باز می کند. هدف کتاب تاریخ اجمالی ریاضیات برای فیلسوفان نوشته ی جان استیل ول این است که یک طرح کلی از ریاضیات و تاریخچه ی آن، با تأکید ویژه بر رویدادهایی که فلسفه آن را تکان داده است ارائه کند. این کتاب از کشف اعداد غیرمنطقی در یونان باستان تا اکتشافات قرن نوزدهم و بیستم در مورد ماهیت بی نهایت و اثبات را شامل می شود. مضامین تکرار شونده عبارتند از شهود و منطق، معنا و هستی، و گسسته و استمرار. این مضامین تحت تأثیر اکتشافات جدید ریاضی تکامل یافته اند و داستان تکامل آنها تا حد زیادی داستان فلسفه ی ریاضیات است.
کتاب تاریخ اجمالی ریاضیات برای فیلسوفان توسط شهاب مزرعه فراهانی و محمد حشمت پور ترجمه شده است. این کتاب را انتشارات آن سو منتشر کرده است.

کتاب تاریخ اجمالی ریاضیات برای فیلسوفان

جان استیل ول
جان کالین استیلول (متولد 1942) ریاضیدان استرالیایی در دانشکده های دانشگاه سان فرانسیسکو و دانشگاه موناش است.او در ملبورن، استرالیا متولد شد و تا آنجا که برای دکترا به موسسه فناوری ماساچوست رفت، در آنجا زندگی کرد. او در سال 1970 دکترای خود را از MIT دریافت کرد و زیر نظر هارتلی راجرز، جونیور که خودش تحت کلیسای آلونزو کار می کرد، کار کرد. از 1970 تا 2001 او در دانشگاه موناش در استرالیا تدریس کرد و در سال 2002 تدریس را در سان فرانسیسکو آغاز کرد.در سال 2005، استیلول برای مقاله خود "داستان سلول 120...
دسته بندی های کتاب تاریخ اجمالی ریاضیات برای فیلسوفان