کتاب انگشت مجسمه

the finger of the statue
کد کتاب : 5731
شابک : 9780545066846
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 108
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب انگشت مجسمه اثر فرهاد حسن زاده

کتاب انگشت مجسمه داستان بلندی به قلم فرهاد حسن زاده است که ماجرای آن به دوران قبل از انقلاب اسلامی مربوط می شود. شخصیت اصلی داستان پسری به نام جمیل و از مبارزان مخالف رژیم پهلوی می باشد. پدر او در سال 1342 به شهادت رسیده و او درمی یابد دایی اش، در دستگیری و شهادت پدرش دست داشته است. به همین سبب دنبال فرصتی برای انتقام می گردد و اتفاقات بعد از آن در همین راستا پیش می آید.

کتاب انگشت مجسمه

فرهاد حسن زاده
از نویسندگانی است که در تمامی حوزه های ادبی از داستان کودکان، نوجوانان تا رمان برای بزرگسالان دست به نگارش زده است.او نوشتن را از دوران نوجوانی با نگارش نمایشنامه و داستان آغاز کرد.از او تا کنون بیش از ۸۰ اثر چاپ شده است.
قسمت هایی از کتاب انگشت مجسمه (لذت متن)
جمیل، سرش را پایین انداخته بود و با انگشت روی زیلوی خاکستری رنگ شکل می کشید. شکل چه بود؟ شمایل یک مرد؛ مردی که هرگز ندیده بود و لمسش نکرده بود. چرا، دیده بود؛ همان روزهای اول تولدش؛ اما چیزی از او به یاد نداشت. کوچک تر از آن بود که بتواند چهره ای را به خاطر بسپارد؛ ولی گاهی شبحی از آن چهره را می دید؛ عکسی از جنس تور؛ لرزان و محو و دور؛ با رنگ خاکستری، و نمی دانست آن چهره را قبلا دیده است یا توی فکرش ساخته است. گاهی یک ساعت جلو قاب عکس او می نشست و به چهره اش نگاه می کرد. آن قدر به عمق چشم های پدر چشم می دوخت که اشکش جاری می شد. دلش می خواست برای یک لحظه هم که شده، پدر زنده شود و با او حرف بزند تا بفهمد پدر چیست و چه مزه ای دارد.