کتاب در باب شناخت خویشتن

Flowers On The Path
  • 15 % تخفیف
    75,000 | 63,750 تومان
  • موجود
  • انتشارات: ترنگ ترنگ
    نویسنده:
کد کتاب : 58251
مترجم :
شابک : 978-6227741025
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 134
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب در باب شناخت خویشتن اثر ساد گرو

یک ذهن عمل‌گرا ممکن است گل‌ها را بی‌ارزش بداند، زیرا آنها از تغذیه و فایده میوه، برگ، پوست و ریشه تهی هستند. با این حال، این شکوفه های شکننده و زودگذر جرأت می کنند شگفتی های طبیعت را به رخ بکشند. از رایحه‌های تند گرفته تا رنگ‌های معجزه‌آسا و طراحی پیچیده، این اسراف روحی است که ما را به شیوه‌های قابل‌توجهی جذب، لمس و الهام می‌بخشد. کتاب در باب شناخت خویشتن ،یک دسته گل رنگارنگ است که از تعدادی مقاله تشکیل شده است. این کتاب بینش‌هایی از ساد گورو را ارائه می‌دهد که با وضوح بی‌نظیرش جرقه ای برای شما ایجاد می کند، با طنز شما را به وجد می‌آورد، یا حتی شما را در سکون عمیق درونتان قرار می‌دهد. خواه این موضوع موضوعات اجتماعی و امور دنیوی، و خواه چالش های فردی یا ابعاد فراتر را پوشش دهد، توانایی ساد گورو در کاوش در ریشه و نگاه کردن به زندگی در تمامیت آن مشهود است. همانطور که یک گل می تواند شما را با درخشش و زیبایی خود گیج کند، هر مقاله نیز این امکان را دارد که شما را از نتیجه گیری گیج کند و راه را به سوی شناخت واقعی هموار کند. در حین درگیری با زندگی در همه ی سطوحش، مناطق فعال ساد گورو حوزه‌های متنوع و گسترده ای مانند معماری و طراحی بصری، شعر و نقاشی، بوم‌شناسی و باغبانی، ورزش و موسیقی را در بر می‌گیرد. او طراح چندین ساختمان منحصربه‌فرد و فضاهای اختصاصی در مرکز یوگا ایشا است که به دلیل ترکیبی از قدرت مقدس شدید با زیبایی‌شناسی نوآورانه‌ای سازگار با محیط زیست مورد توجه گسترده‌ای قرار گرفته‌اند. ساد گورو همچنین بنیانگذار Isha Foundation است، یک سازمان غیرانتفاعی که در سه دهه گذشته به رفاه افراد و جهان اختصاص داده شده است. بنیاد ایشا هیچ ایدئولوژی، مذهب یا نژاد خاصی را ترویج نمی کند، بلکه علوم درونی جذابیت جهانی را منتقل می کند.

کتاب در باب شناخت خویشتن

ساد گرو
جاگی واسودو (Jaggi Vasudev‎؛ زادهٔ ۳ سپتامبر ۱۹۵۷) یک یوگی و عارف اهل هند است. او هم چنین با نام سادگورو شناخته می‌شود. او موسس بنیاد ایشا که بنیادی غیر انتفاعی در جهت آموزش یوگا و آموزش در سرتاسر جهان است.سادگورو در میسور واقع در کارناتاکای کشور هند متولد شد او جوان‌ترین فرزند خانواده چهار فرزندی بود که شامل دو دختر و دو پسر بود. پدرش یک چشم‌پزشک بود و در راه‌آهن هند مشغول به کار بود و در نتیجه خانواده به طور مرتب در حال جابجایی بودند.همچنین سادگورو یک نویسنده است که ...
قسمت هایی از کتاب در باب شناخت خویشتن (لذت متن)
هم اکنون آنچه را که «خود» می نامید، به سادگی شکلی معین در تصورات ذهنی شماست که جمع آوری کرده اید. نوع خاصی از اطلاعات که منحصر به شخص شماست. وقتی می گویید: «من آدم خوبی هستم»، «آدم بدی هستم»، «مغرورم»، «بی عرضه ام» یا هر آنچه ممکن است دربارۀ خود وصف کنید، همگی تصورات معینی در ذهن است. به عبارت دیگر «فقط تجمیع گذشته است». شما به واسطۀ گذشته زندگی می کنید. اگر گذشته را بگیریم، خیلی از افراد گم می شوند. همه چیز به گذشته وابسته است. این لحظۀ قبلی است که بر لحظۀ بعدی حکم می راند. مادامی که «خود» مهم است، یعنی لحظۀ قبل مهم است؛ زیرا «خود» به گذشته تعلق دارد. شما در هر لحظه در حال رشد و یادگیری هستید.

فقط شخصی که لحظۀ قبل را به این لحظه متصل نمی کند از همه چیز آزاد است و این ویژگی هر جا احساس خواهد شد. در همین لحظات ملاقات با شما است که مردم تا آن حد به شما اعتماد خواهند کرد که به والدین، یا همسرانشان اعتماد نکرده بودند، زیرا بار گذشته را با خود حمل نمی کنید. اگر گذشته را با خود حمل کنید، پس شما نیز مثل دیگران خواهید بود و بوی آن ها را می دهید. کل دنیا با «خودها» بوی تعفن می دهد. هرکس بوی شدید مخصوص به خویش را دارد. وقتی فرد این بو را با خود حمل نکند، می تواند از این هستی عبور کند. بدون تقلا از این دنیا عبور می کند، فرد بدون هیچ تلاشی از اقیانوس عبور می کند. آنچه برای دیگری تلاشی عظیم است، برای این شخص بدون هیچ تلاشی اتفاق می افتد. همه چیز به سادگی رخ خواهد داد.